Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000136/0000

Tiltjuk, tűrjük vagy támogatjuk? Gépi fordítás a fordítóképzésben

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Dróth Júlia, Harazin Balázs, Heltai Pál, Kovács Tímea, Lesznyák Márta, Nagy Judit, Robin Edina, Seidl-Péch Olívia
Title (EN)
Do We Ban, Tolerate or Support? Machine translation in translator training
Field of science
Bölcsészettudományok / Humanities (12968), Gépi fordítás / Machine translation (10091)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000136/0116
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 117 [117]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000136/0116

OCR

GÉPI FORDÍTÓ SEGÍTSÉGÉVEL FORDÍTOTT TÖRTÉNELMI SZÖVEG MINŐSÉGÉNEK ELEMZÉSE + Gördülekenyseg (fluency): A forditäs nyelvével kapcsolatos problémák, függetlenül attól, hogy fordításról van-e szó. s Pontosság (accuracy): Azzal kapcsolatos problémák, hogy a célszöveg tartalma mennyire tükrözi a forrás tartalmát. + Igazsägtartalom (verity): Azt vizsgálja, hogy a fordított szöveg mennyire felel meg a valóságnak. s Formázás (design): A szöveg formázásával és elrendezésével kapcsolatos problémákat vizsgálja. s Nyelvi sajátosságok (internationalization vagy locale conventions): Célja a tartalom nemzetköziesítésével (lokalizálhatósági tervezésével) kapcsolatos kérdések vizsgálata. A teljes MOM-hierarchia továbbá több mint száz alkategóriát azonosít az előbb említett öt ág részeként. Ez az átfogó megközelítés teszi az MOM-keretrendszert értékes eszközzé a fordítások minőségének értékeléséhez. Átfogó és rugalmas keretet biztosít a minőség több dimenzióban történő méréséhez, beleértve az említett tartalmi pontosságot, gördülékenységet, formázást és nyelvi sajátosságokat, illetve szükség esetén ennél többet is. Az MOM-keretrendszer nagy erőssége a már említett rugalmassága, mely lehetővé teszi, hogy a különböző projektek sajátos igényeihez igazodjon. A keretrendszer közös felületet és mércét biztosít a fordítás minőségének értékeléséhez, ami elősegíti a különböző fordítások közötti következetességet és összehasonlíthatóságot. Összességében az MOM-keretrendszer a fordítások értékelésének értékes eszközeként jellemezhető. Ugyanakkor, mint minden kézi minőségértékelési keretrendszer esetében, fontos megemlíteni, hogy az MOM értékelése az egyes fordítások sajátos körülményeitől, valamint az értékelő készségeitől és tapasztalataitól függ. Azt is fontos megemlíteni, hogy a félrefordítások kategorizálása az értékelők szubjektív megítélésétől függhet, ami esetleg torzításokhoz vezethet az értékelési folyamatban. AZ ELEMZETT SZÖVEG BEMUTATÁSA A választott szöveg Iheodore Roosevelt A tevékeny élet tana című beszédének egy részlete." Roosevelt fiatal korában törékeny személyiség volt, ami azt eredményezte, hogy kortársai gyakran zaklatták; ez nagy hatással volt a későbbi 23 Uo., 4. 24 Theodore Roosevelt: The Strenuous Life: Speech before the Hamilton Club, Chicago, April 10, 1899, in Jeffrey A. Johnson (ed.): Reforming America: A Thematic Encyclopedia and Document Collection of the Progressive Era, 2 volumes, 2017, 188-190. * 115 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.09 MB
Lien permanent vers jpg
022_000136/0116.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000136/0116.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu