Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000134/0000

Színházpedagógiai körkép

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Bethlenfalvy Ádám, Cziboly Ádám, Gemza Melinda, Golden Dániel, Kiss Gabriella, Szemessy Kinga, Végvári Viktória
Title (EN)
Educational Theatre Cyclorama
Field of science
Előadóművészet (zene, színháztudomány, dramaturgia) / Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy) (13051)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000134/0162
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 163 [163]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000134/0162

OCR

Kiss GABRIELLA: CON-VIVERE! — GONDOLATOK A , RÉSZVÉTEL KORÁNAK" SZÍNHÁZÁRÓL tani realizmusához. Ez a két idősebb színész által megvalósított pszichológiai szerepértelmezés azért válik tömbszerűvé, mert mind a nyersen energikus mozzanatok, mind Major Erik absztrakt mozgássorai (például amikor a borotválás során lassan mássza be a szék valamennyi erre lehetőséget adó részét) érzékelhető zárójelbe teszik a fizikai cselekvések konkrétságát. De bábszerű zárvánnyá teszi az a plakatív műviség is, ami a porondmesteri jeleneteket és a Tamburmajor tesztoszteronnal telt vitalitását jellemzi. Ennek az erőszakos harsányságnak egyaránt finom ellenpontja lesz a fiatal férfi tekintetének szófogadó szelídsége és a kontakttáncos elemekre épülő koreográfiák. Woyzeck a Bolondon fekve éli meg pótlékot érdemlő aberrációját, vagy a kádban és az üreg fölött is Andres testének dőlve-támaszkodva próbál meg úgy és annyit mozogni, amit és amenynyit a helyzet empíriája és a gravitáció enged. Tünetértékű, ahogy a rendezések megszólaltatják vagy elfelejtik a Büchnerszöveg kétszintes (emberiség)drámakénti olvasatát. A MU Színházban például érintetlenül maradnak a Woyzeck meseszámokkal csonkolt krisztusi korára vonatkozó sorok (, Ma tehát harmincéves héthónapos és tizenkét napos vagyok."). A Szkénében elhangzó adatok (, huszonöt éves, héthónapos és tizenkét napos") az 1824. augusztus 27-én Lipcsében kivégzett katonaborbélyéval, Daniel Schmollingéval egyeznek meg, az ifj. Vidnyánszky-rendezésben pedig Nagy Márk Woyzeck születési dátumaként a sajátját mondta be. Vagyis a Z generáció rendezései leginkább óvják (és ebből következően centrális funkcióval ruházzák fel) Woyzeckjeiket az őt körülvevő életvariációktól."? Az egyiket a Nemzeti Szinhazban zajló próbák alatt keletkezett és az , igaz történetbe" applikált jelenetimprovizációk féktelen orgiájától. A másikat a MU Színház valóságnak hitt dobozaitól, melyet az átírt tanmese szerint , csak az év egy napján használtak. Amikor eljött az idő, virágokkal díszítették, és nagy ünnepség közepette kézről kézre adták. Másnap aztán elhajították és sárba tiporták." A harmadikat pedig a Szkénében gyökerestül kitépett Édenfa körül önmaga elől is futó Franz megdermedt világától. ÖSSZEGZÉS HELYETT JAVASLAT A kutatócsoport munkájának ez a része azt ígérte, hogy mikroelemzések révén rámutat az ún. kritikalitáselmélet részvételiség-koncepciójának azon lehetőségeire, amelyek segítségével a kockázatkerülés és a kockázat játékos keresésének 78 Izgalmas ezt a szelíd mässägot az „üjszemelyessegnek” nevezett tendenciát jellemző , személyes kétségbeesés" három variációjának tekinteni. Vö. Herczog Noémi: Újszemélyesség. A kortárs magyar színház új irányai, Színház, 48. évf., 2015/4, 7—13. + 161 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.22 MB
Lien permanent vers jpg
022_000134/0162.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000134/0162.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu