Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000127/0000

A férfi és női testek medikalizációja

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Tari Gergely
Title (EN)
The Medicalization of Male and Female Bodies
Field of science
Etika, moralitás, bioetika / Ethics and morality, bioethics (12958), Filozófia, etika és vallástudományok / Philosophy, Ethics and Religion (13030)
Series
A bioetika kérdései
Type of publication
monográfia
022_000127/0063
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 64 [64]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000127/0063

OCR

62 / 2.A FÉRFIAK BIOLÓGIAI ÉS SZEXUÁLIS SAJÁTOSSÁGAINAK MEDIKALIZÁCIÓJA... Az üzenet egyértelmű: hiába vagy képes az erekció létesítésére, ha az lehet keményebb és hosszabb ideig fennálló. A Meinhold által hasznält meliorizäcié (melior „jobb”, „j6”) fogalom szándékosan a földművelés területéről vett kifejezés, anely hagyományosan a talaj minőségének javítására vonatkozott. A szerző is ebben a minőségében használja a terminust, ezzel reflektálva arra a modernkori koncepcióra, amely szerint a természet részét képező ember, akárcsak a bevethető szántóföldek, művelhetők bizonyos eszközökkel. Bár a terminus nem tekinthető az antropológiai vagy filozófiai irodalomban egyedülállónak, ennek ellenére ide tartozik minden olyan technológia, amely az emberi individuum vagy a faj fejlődését és fokozását (enhancement) célozza. A Viagra marketingje olyan alapvető maszkulinitáshoz fűződő értékeket tesz próbára, amelyek nélkül a férfi önértékelése és szubsztanciája az adott korban nem lehet teljes. A Pfizer gyógyszercég a medikalizáció egy igazán jól dekódolható stratégiáját hívta elő, hiszen megteremtette a férfiak számára kívánatos irányt, kijelölve agyógyszer használatával elérhető értékeket, melyeket Meinhold metajavaknak (meta-goods) nevez. Ezek definíciószerűleg olyan egzisztenciálisan, intellektuálisan, pszichológiailag, érzelmileg, társadalmilag és spirituálisan fontos értékek és szimbólumok, amik bizonyos termékek és szolgáltatások immateriális melléktermékei. A metajavak a fogyasztói tevékenység során látszólagosan felruházzák a fogyasztókat. Melyek a Viagra birtoklásával együttjáró metajavak? A jobb szexuális élet, a jobb önbecsülés, a fiatalság, a férfiasság, melyek együttvéve a jobb élet érzetét és látszatát teremtik meg (Meinhold 2011, 181). A látszat megteremtése pedig épp olyan fontos, mint az egyén közérzetének javítása, hiszen a Viagrafogyasztó egyén egyben valaki szomszédja is, így a fogyasztói kultúra kauzális láncolatának lényegi eleme. A Viagra marketingstratégiájának az erektilis disztunkcióban játszott szerepe még egyértelműbb, ha figyelembe vesszük a reklámkampányok nemzetspecifikus törekvéseit. Asberg kiemeli, hogy egyes gyógyszergyárak internetes megjelenésének üzenetértékét nem lehet alábecsülni. A szerző hivatkozik a Benedict Anderson által használt antropológiai konstruktivista nemzetkoncepcióra, amelyet ő , elképzelt közösségek" (imagined communities) címen használt. Eme tézis

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1595 px
Image height
2422 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.09 MB
Permalink to jpg
022_000127/0063.jpg
Permalink to ocr
022_000127/0063.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu