Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000127/0000

A férfi és női testek medikalizációja

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Tari Gergely
Title (EN)
The Medicalization of Male and Female Bodies
Field of science
Etika, moralitás, bioetika / Ethics and morality, bioethics (12958), Filozófia, etika és vallástudományok / Philosophy, Ethics and Religion (13030)
Series
A bioetika kérdései
Type of publication
monográfia
022_000127/0061
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 62 [62]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000127/0061

OCR

60 / 2.A FÉRFIAK BIOLÓGIAI ÉS SZEXUÁLIS SAJÁTOSSÁGAINAK MEDIKALIZÁCIÓJA... ségének tényét, amit aztán rögtön felülírt az öregedés ellen alkalmazható orvostechnikai eszközzel. Ez a folyamat filozófiai értelemben meglehetősen károsnak bizonyult, hiszen sokkal inkább kedvezett az erektilis diszfunkcid medikalizacidja kiépiilésének, semmint hogy elősegítette volna a végességével egészségesnek mondható viszonyt kiépítő társadalom létrejöttét. A Viagra által bejárt út a farmakolizáció iskolapéldája. Marketingje szinte teljes mértékig átalakult bő húszéves piaci szereplése óta. Ezt az átalakulást Asberg a termék célpopulációjának megváltozásával szemlélteti. A célcsoport a kezdetekben szinte kizárólag az idősebb, súlyosabb orvosi problémákkal küzdő férfiakra korlátozódott, ám a Pfizer gyógyszercég rövid idő elteltével a hétköznapi, harmincas éveiben járó személyeket kezdte el megcélozni. Az ügynevezett „direct-to-consumer"? hirdetések elterjedésével a vállalat is lehetőséget kapott a célzott populációnak nem hagyományos felületeken (orvosi rendelők plakátjain) való megszólítására. Ezáltal a Viagra reklámok lépten-nyomon a férfiak látóterébe kerültek óriásplakátokon, a nyomtatott sajtótermékekben és a televízióban. Kis idő múlva a populáris kultúra részeként rendszeresen tematizálta a mozifilmeket, televíziós műsorokat, vicceket és híradásokat is. A Viagra tehát extrém rövid idő alatt igazi , life-style-drug? lett." A termék körüli hírverést, a gyógyszerszedési szokások normalizációját egy tökéletesen felépített marketinggépezet fűtötte, mely elsőként az 1996. évi amerikai elnökválasztásban részt vevő Bob Dole szenátor szereplésével váltott ki hatalmas és igen kedvező társadalmi visszhangot. A bő egyperces reklámban az akkor 75 éves politikus vallott a prosztata daganata következtében kialakult erektilis diszfunkciójáról, amelyben kiemelte a Pfizer által éppen piacra bocsátott gyógyszer hatékonyságát. Csupán öt évvel később, 2001-ben a képernyőkön már egy hatalmas Viagra-logókkal felmatricázott NASCAR versenyautó robogott be a háztartásokba, amelynek pilótája, az akkor 42 éves (!) Mark Martin, bukósisakját levéve frappánsan csak annyit kérdezett , Bob Dole-ra szämitottatok?!” Az üzenet egyertelmü volt: a Pfizer a kezdeti rek18 A fogalom azokat a készítményeket hivatott leírni, amelyek a jó bio-pszicho-szociális állapotban lévő egyének életminőségének megkönnyítését célozzák azáltal, hogy kevésbé súlyos állapotokat kontrollálnak.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1595 px
Image height
2422 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.08 MB
Permalink to jpg
022_000127/0061.jpg
Permalink to ocr
022_000127/0061.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu