OCR Output

Dringó-Horváth Ida

jelenlévő reflexiós eszköz az alábbi kérdésekkel indult útjára, melyek közül — oktatói
visszajelzésekre reagálva — 2023-tól a csillaggal jelölt három zárt és két nyílt végű kérdés

724

maradt a kérdőívben (7. táblázat):

7. táblázat. Kurzusértékelési kérdések, KRE IKT Kutatóközpont

Jelölje az alábbiakat 1-5-ig, ahol 1=egyältalän nem hasz- |1 2 3 4 5 NR
nos/hatekony/aktiv, 5=teljes mertekben hasznos/hate¬
kony/aktiv, NR=nem releväns!

1. Mennyire találta hasznosnak a kurzust szakmai (okta¬
tási/kutatási) tevékenységére nézve?"

2. Mennyire támogatta az elvégzett kurzus formája (sze¬
mélyes, blended, online) a kurzus tartalmának elsajátí¬
tását?"

3. Mennyire érezte hatékonynak a kurzus során alkalma¬
zott módszereket?

Egyéni aktivitásra épülő, munkáltató feladatok

Egyéni aktivitásra épülő, munkáltató feladatok

Előadás jellegű forma

4. Ertekelje saját aktivitását!"

Válaszoljon az alábbi nyitott kérdésekre!

Mi volt a legpozitívabb élménye?"

Mit élt meg nehézségként, negatívumként?"

A kurzus alapján a munkámban a jövőben szeretnék fej¬
lődni abban/változtatni azon, hogy...

Az eddigi legátfogóbb elemzés pedig a tanfolyami alapú fejlesztések hatékonysá¬
gát és hasznosságát vizsgálja 2020 és 2023 között, öt szemeszter kurzusértékelései
alapján(Dringó-Horváth g T. Nagy, 2024). Az elemzés 231 kurzust, 1121 alkalmat, 466
egyéni részvételt és 1003 kurzusértékelést foglalt magában. Az ilyen, adott fejlesztési
területre koncentráló, átfogó jellegű mérések lehetővé teszik az egyes területek célzott
fejlesztését, és ezáltal a hatékonyság növelését is. A hivatkozott mérés például értékes
fejlesztési információkat szolgáltatott

e akurzustartás jellegérő (kívánatos a gyakorlatias, műhely jellegű fejlesztő kur¬
zusok megerősítése),

s a képzésmódok bővítéséről (a flexibilitás és változékonyság növelése több ré¬
szes, személyre szabott és különböző elérhetőségű — személyes, online, blended
— képzések révén),

e a résztvevői összetétellel kapcsolatos elvárásokról (a résztvevők közötti erő¬
sebb differenciálás, illetve a tudásszintjük előzetes felmérése lenne kívánatos
a fejlesztések során), vagy éppen

s a kurzustartás ideális időpontjáról (jelenléti kurzusok eseten a 17:00-18:00
óra a legmagasabb látogatottsággal rendelkező időpont, míg a 16:00 óra a

° 64 ¢