3. GÓRCSŐ ALATT EGY HAZAI
JÓGYA KORLAT: BEMUTATKOZIK
A KREIKT KUTATÓKÖZPONT
A fejezet célja, hogy egy adott felsőoktatási módszertani és oktatásinformatikai szer¬
vezeti egység egyéni útját követve bemutassuk az egység létrejöttét támogató körülmé¬
tának alapköveit. Ahol lehetséges, további anyagok (publikációk, egyetemi szabályzatok
és utasítások, online információs anyagok, pályázati kiírások stb.) elérési útvonalának
megadásával tesszük lehetővé a további részletes tájékozódást.
Bár az adott szervezeti egység nem a legnagyobb és nem is a legrégebbi ilyen kezde¬
ményezés a hazai felsőoktatásban, de a rövid időn belüli dinamikus fejlődése, a hazai
felsőoktatási környezetre optimalizált, széles szolgáltatási spektruma, valamint a terü¬
leten folytatott együttműködések során betöltött központi szerepe lehetővé teszi, hogy
jól hasznosítható mintákkal szolgálhasson. A fejezet ily módon iránymutatást adhat
azon intézmények számára, melyek jelenleg kívánják kialakítani oktatásfejlesztő egy¬
ségüket, de elősegítheti meglévő, hasonló szervezeti egységek gyakorlatának reflexióját
és további fejlesztését is.
A KRE IKT Kutatóközpont" aktuális , névjegye" a 2024-es felmérés alapján így fog¬
lalható össze (15. ábra):
6 https://portal.kre.hu/index.php/kutatas/ikt-kutatokozpont.html