Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000124/0000

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Dringó-Horváth Ida
Title (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Field of science
Felsőoktatás / Higher education (12836), Oktatáspolitika / Education policy (12075), ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Type of publication
monográfia
022_000124/0043
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 44 [44]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000124/0043

OCR

Dringó-Horváth Ida Az oktatásfejlesztési egységek intézményi hovatartozására igaz, hogy nagy többségben központi, rektori vagy rektorhelyettesi irányítással működnek (599, 16 egység). Ezen túlmenően megjelenik a kancellári (1), a dékáni (3), az egyéb vezetői (pl.: oktatási igazgató, oktatási elnökhelyettes (4), vagy egyéb formájú (pl.: szenátus (3) irányítás. Ennek megfelelően nagy részük (51,996, 14 egység) rendelkezik saját költségvetési kerettel, de megjelenik még a projektekhez kapcsolódó egyetemi juttatások (2) vagy a külső források igénybevétele (2), valamint 7 egység jelölte a , nem rendelkezik forrással" opciót (főként a munkacsoporti, bizottsági működési formáknál). Az egységekben jellemzően az 10. ábrán bemutatott elsődleges feladatkörök jelennek meg, mutatva az állományban lévő és a megbízott, célfeladattal dolgozó munkatársak arányát. Az oktatásfejlesztő, módszertani és e-learning szakértő a legmarkánsabban megjelenő feladatkör mindkét munkavállalói formát tekintve (72+32 fő), ami egybecseng Bodnár (2024) elemzésével. Ezt követi az adminisztrátorok köre (34+5 fő), míg a további három feladatkör nagyjából azonos mértékben jelenik meg a központokban. A megadott kategóriákba nem besorolható állományt tartalmazó egyéb kategória is jelentős (45-25 fő, nem ábrázolt), itt korábbi felmérések (M. Pintér, 2021) alapján valószínűsíthető, hogy megjelenik az ügyintézői és a tanácsadói szerepkör is. u Munkavállaló Kutatási szakember MES mu Megbízási szerződéses Oktatás-informatikai support NEZEK IT / LMS fejlesztő Adminisztrátor Oktatäsfejlesztö oO vw o 40 60 80 100 120 Munkatársak száma (fő) 10. ábra. Az oktatásfejlesztési egységekben megjelenő feladatkörök és a munkaviszony jellege, saját szerkesztés, 2024 A kérdőívet kitöltő egységvezetők önmagukat is besorolták a tekintetben, hogy mely tevékenységi kör jellemzi leginkább saját munkájukat. A válaszok alapján a vezetői munkavállalók jellemzően oktatásfejlesztőként definiálják magukat (18/27 fő). Izgalmas kérdéskör, hogy a hazai oktatásfejlesztési egységek milyen feladatokat, funkciókat látnak el, és ezen belül melyek a leginkább jellemző szolgáltatások. A 2022-es « 42 «

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1949 px
Image height
2776 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.01 MB
Permalink to jpg
022_000124/0043.jpg
Permalink to ocr
022_000124/0043.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu