Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0217
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 218 [218]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000120/0217

OCR

216 " ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA és anyagi erőforrásokkal rendelkeznek, nagy segítséget nyújthatnak a köznevelési intézmények egészségfejlesztési potenciájának kibontakoztatása terén. Feladatuk nem elsősorban az ellenőrzés vagy a központi direktívák betartatása volna, hanem az iskolák segítése abban, hogy azok korszerű egészségfejlesztési tervüket és tevékenységeiket a helyi igényekhez, az érdekeltek szükségleteihez tudják igazítani. A fentiekben jelzett feladatok végrehajtása mellett még szükséges hangsúlyozni, hogy az eredményes iskolai egészségfejlesztési tevékenységnek elengedhetetlen feltétele az oktatási, szociális és egészségügyi szakterületek partneri együttműködése, melynek hatását a köznevelési intézményekben, a vonatkozó iskolai politikák kialakításában és az iskola egészségfejlesztést támogató kapacitásának bővülésében már viszonylag rövid időn belül érzékelni lehetne. Környezeti stratégiák alkalmazása Az elmúlt tizenöt év egyik meghatározó jelentőségű fejleménye a prevenció és egészségfejlesztés terén annak a megközelítésnek az előtérbe kerülése, amelyik az egyéni kompetenciák fejlesztése mellett - néhol azok helyett -— elsősorban a problémás viselkedés kontextusát próbálja átalakítani olyan módon, hogy a problematikus viselkedés kisebb eséllyel jelenjen meg (Burkhart et al, 2022). A környezeti/kontextuális prevenció számos eszközt felhasznál, így a jogi szabályozást, a gazdasági ösztönző és büntető intézkedéseket, a hirdetési tevékenység szabályozását, valamint bizonyos intézményi politikák (iskolai, munkahelyi stb.) módszeres alkalmazását. Az iskoláskorú gyermekek egészségmagatartásának és életesélyeinek javítása szempontjából két tényezőre hívjuk fel a figyelmet: a reklámtevékenység szabályozására és az iskolai politikák jelentőségére. Néhány, az egészséges életmód szempontjából kritikus terület hatékonyabb szabályozása valóban fontos volna. Mint azt jelentésünk részletesen bemutatja, az 5-11. évfolyamon tanuló korosztály 4090-a volt már legalább egyszer részeg életében, több mint ötödük pedig az elmúlt hónap során is. Noha az alkoholtermékek reklámozása átfogó jelleggel és részletekbe menően szabályozott (2008. évi XLVIII. törvény, 2010. évi CLXXXV. törvény), nem lehet kétséges, hogy a reklámok által küldött, fogyasztásra buzdító üzenetek könnyen hozzáférhetőek a kritikus korban lévő ifjúsági korosztály számára. Az alkoholtermékek reklámja, hasonlóan egyéb árucikkek vagy szolgáltatások reklámjához, nem csak a konkrét árucikket vagy szolgáltatást hirdetik, hanem ezen messze túlmutató módon egy élet

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1913 px
Image height
2705 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.22 MB
Permalink to jpg
022_000120/0217.jpg
Permalink to ocr
022_000120/0217.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu