Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0211
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 212 [212]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000120/0211

OCR

ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA ami hasonlóképpen összefügghet az alvásidő csökkenésével és az iskolai terhelés növekedésével. Fontos lenne, hogy az energiaitalok vásárlását életkori korláthoz kössék az egészségesebb életmód támogatása érdekében. A tanulók kb. 6096-a nyilatkozta, hogy naponta többször mos fogat. Ugyanakkor ez a gyakorlat nem elegendő a dentális egészség megfelelő szinten tartásához a teljes népességen belül. Emellett az iskoláskorú gyermekek fogállapotára az ellátórendszer is jelentős hatással bír. Az ellátatlan fogászati igények, a fogászati egészségnevelés hiányosságai és a fogászati szűrőrendszer hiányosságai, amelyek társadalmilag is erősen szelektíven működnek, mind negatív irányban befolyásolják a helyzetet (FadgyasFreyler et al., 2023). Ezért az iskoláskorú gyermekek fogászati egészségének javítása érdekében hatékonyabb fogászati prevenciós programokra és a fogászati ellátás szélesebb körű elérhetőségére lenne szükség. Örvendetes, hogy az elegendő mennyiséget mozgó tanulók aránya lassan, de összességében növekszik. Ugyanakkor ezek az arányok még mindig rendkívül alacsonyak - különösen a lányok és az idősebb serdülők körében -, ezért továbbra is elengedhetetlen a napi rendszerességű fizikai aktivitás ösztönzése. Hazánkban a legkisebbeknél a legkedvezőbbek a testmozgás rendszerességére vonatkozó adatok. A versenysportok mellett jóval nagyobb hangsúlyt kellene, hogy kapjon a tömegsportok fejlesztése, melynek célja nemcsak maga a testmozgás, hanem a mozgás örömének és a közösségépítésnek a támogatása is. A gyermekek aktivitásának növelését célzó kezdeményezések számára fontos lenne a népszerűsítés fokozása és szélesebb körű támogatási rendszerek kialakítása. A mindennapos iskolai testnevelés korszerű feltételeinek biztosítása is kulcsfontosságú, többek között azért, mert az iskolán kívüli sportolás a kevésbé jó anyagi körülmények között élő fiatalok számára kevésbé elérhető. Egészségkockázati magatartások A tanulók mintegy 1690-ára jellemző a rendszeres (legalább heti gyakoriságú) dohányzás. Ennek előfordulása a magasabb évfolyamok felé haladva növekedést mutat. Bár összességében csökkenő tendenciát látunk - ami igazodik a nemzetközi trendekhez -, a 2018-as adatfelvétellel összevetve az aktuális rendszeres dohányzás gyakoribbá vált a diákok körében. Ehhez hasonlóan alakult az életükben már legalább egyszer

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1913 px
Image height
2705 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.16 MB
Permalink to jpg
022_000120/0211.jpg
Permalink to ocr
022_000120/0211.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu