Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0146
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 147 [147]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000120/0146

OCR

7. EGÉSZSÉGKOCKÁZATI MAGATARTÁSOK " 145 POTENCIÁLISAN ADDIKTÍV VISELKEDÉSI FORMÁK Problémás közösségimédia-használat A kilenctételes Közösségimédia Zavar Skálát (van den Eijnden et al., 2016) használtuk mérőeszközként. A skálapontszám a jellemző tünetek számát fejezi ki. @ KÉRDÉSEK Kíváncsiak vagyunk a közösségi médiában szerzett tapasztalataidra. A ,közösségi média" kifejezés leginkább olyan közösségi/chat oldalakra utal, mint pl. az Instagram, TikTok, Facebook, Youtube, és ide értjük az instant üzenetküldést (pl. WhatsAppon, Snapchaten, Messengeren, Discordon), valamint a videóhívást (pl. Viberen, Messengeren, Zoomon). » Az elmúlt évben... ) ... rendszeresen érezted úgy, hogy másra sem tudsz gondolni, mint arra a pillanatra, amikor újra használhatod a közösségi médiát? >» ... gyakran voltál elégedetlen, mert szerettél volna több időt tölteni közösségimédia-használattal? ) ... gyakran érezted rosszul magad, ha nem tudtad használni a közösségi médiát? ) ... gyakran próbáltad csökkenteni a közösségi médián töltött időt, de nem tudtad? ) ... rendszeresen elhanyagoltad egyéb elfoglaltságaidat (pl. hobbidat, sportot), mert inkább a közösségi médiát választottad? ) ... gyakran kerültél vitába másokkal a közösségimédia-használat miatt? ) ... gyakran hazudtál a szüleidnek és barátaidnak arról, hogy mennyi időt töltöttél közösségimédia-használattal? ) ... gyakran használtad a közösségi médiát arra, hogy elmenekülj a rossz érzések elől? ) ... kerültél komoly ellentétbe a szüleiddel vagy testvéreiddel a közösségimédia-használat miatt? (Nem / Igen) A skála terjedelme 0-9 pont, ahol a magasabb pontszám problémásabb használatot jelent. A kifejezetten problémás közösségimédia-használat kockázata öt vagy annál magasabb pontértéknél állapítható meg (van den Eijnden et al., 2016). A skálára vonatkozó belső konzisztenciát mérő Cronbach-alfa érték megfelelő, 0,71. Az egyes problémás közösségimédia-használati tünetek gyakorisága a tanulók körében 11,496 (hazudott a szüleinek és barátainak arról, hogy mennyi időt tôlt kôzôsségimédia-hasznälattal) és 45,3% (gyakran hasznälta a kôzôsségi médiát arra, hogy elmeneküljön a rossz érzések elől) között mozog. A fiatalok átlagosan 2,06 tünet meglétéről számolnak be (SD — 2,01). A problémás közösségimédia-használat kockázata a tanulók egynyolcad (12,690) részénél látható (7.23. ábra).

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1913 px
Image height
2705 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
957.96 KB
Permalink to jpg
022_000120/0146.jpg
Permalink to ocr
022_000120/0146.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu