ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA
tősen nagyobb arányban. A lányoknál az általános iskolások körében
alacsonyabbak az arányok, mint a középiskolásoknál. Az időbeli trendek
stabil értékeket mutatnak.
sebb mint 4096-uk végez erőteljes testedzést hetente legalább négyszer.
A fiúknál közel kétszer annyi a megfelelő fizikai aktivitásúak aránya,
mint a lányoknál. Az életkor előrehaladtával csökken a fizikai aktivitás
gyakorisága. Az elmúlt húsz évben lassan javuló tendencia figyelhető
meg, különösen a fiúk esetében.
bakra még közel 1096-kal kevésbé jellemző ez, mint az idősebb kor¬
csoportokra.
kokkal és közösségi oldalak használatával töltenek időt (legalább négy
órát naponta). Előbbi tevékenység inkább a fiúkra, utóbbi inkább a lá¬
nyokra jellemző. Az idősebbeknél magasabbak a közösségimédia-hasz¬
nálat arányai. Ugyanez az arány a tévé- és videótartalmak nézése eseté¬
ben nem éri el a 20%-ot, mig az internetes informacidkeresés esetében
a 10%-ot.
ugyanakkor reggel negyed 7 előtt ébrednek fel. Hétvégéken több mint
egy órával későbbre tolódik az átlagos lefekvési és több mint három órá¬
val későbbre az átlagos ébredési idő. A fiúk korábban ébrednek fel, mint
a lányok. Az idősebbek később fekszenek le, és tanítási napokon koráb¬
ban, hétvégéken később ébrednek fel, mint a fiatalabbak. A legutóbbi
felméréshez képest jelentősen későbbre tolódott az átlagos lefekvési idő
tanítási napokon.
mivel meghaladja a 9,5 órát. Hét közben a lányok, hétvégén a fiúk alsza¬
nak kevesebbet. A legfiatalabbak tanítási napokon mintegy másfél órával
alszanak többet (8,5 óra), mint a legidősebbek. Hétvégén ez a különbség
kevesebb mint egy óra. A tanulók átlagos alvásideje tanítási napokon
több mint 20 perccel rövidebb, mint 2018-ban.