Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0095
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 96 [96]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000120/0095

OCR

94 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA Przybylski, A.K. & Weinstein, N. (2017). A Large-scale test of the Goldilocks Hypothesis: Quantifying the relations between digital-screen use and the mental well-being of adolescents. Psychological Science, 28, 204-215. https://doi.org/10.1177/09567976 16678438 Residori, C., Költő, A., Varnai, D.E. & Gabhainn, S. N. (2023). Age, gender and class: how the COVID-19 pandemic affected school-aged children in the WHO European Region: impact of the COVID-19 pandemic on young people’ health and well-being from the findings of the HBSC survey round 2021/2022. World Health Organization Regional Office for Europe. https://apps.who.int/iris/handle/10665/3697 15 (2023. 08. 30.) Schoeler, T., Duncan, L., Cecil, C. M., Ploubidis, G. B. & Pingault, J. B. (2018). Quasiexperimental evidence on short- and long-term consequences of bullying victimization: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 144(12), 1229-1246. https://doi. org/10.103/ Vaillancourt, T., Brittain, H., Krygsman, A., Farrell, A. H., Landon, S. & Pepler, D. (2021). School bullying before and during COVID-19: Results from a population-based randomized design. Aggressive Behavior 47(5), 557-569. https://doi. org/10.1002/ab.21986 Valkenburg, P. M. & Peter, J. (2013). The differential susceptibility to media effects model. Journal of Communication. 63(2), 221-243. https://doi.org/10.1111/ jcom.12024 Varnai, D. E., Malinowska-Cieslik, M., Madarasova-Geckova, A, Csémy, L. & Horvath, Z. (2022). Do neighbors have more peaceful students? Youth violence profiles among adolescents in the Czech Republic, Hungary, Poland, and Slovakia. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(13), 7964. https:// doi.org/10.3390/ijerph19137964 Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment, 52(1), 30-41. https://doi.org/10.1207/s15327752jpa5201_2

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1913 px
Bild Höhe
2705 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
876.48 KB
Permalink zum JPG
022_000120/0095.jpg
Permalink zur OCR
022_000120/0095.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu