Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Tudományterület
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000120/0092
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 93 [93]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000120/0092

OCR

5. KORTÁRSKAPCSOLATOK " 91 mainak ismerete nélkül. Az internetes bántalmazás eseteiben az anonimitás érzete miatt a fiatalok olyan dolgokat is mondanak vagy tesznek, amit személyesen nem tennének; a bántalmazó számára is nehezített, hogy szembesüljön tetteinek következményeivel (Knack et al., 2016). A cyberbullying eseteinek az online tér , végtelensége" miatt nagyobb lehet a közönsége, ugyanakkor nehezebb felismerni az áldozatokat, és közbelépni védelmük érdekében. Mindezek miatt - bár az iskolai bántalmazás valamivel több diákot érint — fontos odafigyelnünk az internetes bántalmazás előfordulási gyakoriságára is. Eredményeink szerint az 5-11. osztályos tanulök 81%-ät nem bäntalmazták az interneten, és a nem érintettek aránya a magasabb évfolyamokon kifejezettebb. Az online bántalmazás előfordulási gyakoriságának mérése nem tud olyan hosszú időszakot felölelni: a 2018-as és a mostani adatainkat tudjuk egymással összevetni. Ebben az összehasonlításban érdemes szem előtt tartani, hogy a COVID-19-járvány hatására a téma vezető kutatói az online bántalmazás növekedését jósolták (Patchin gk Hinduja, 2022). Ez a növekedés néhány országban (pl. Kanadában vagy az Egyesült Államokban) be is következett, ugyanakkor hazánkban az adataink alapján erre nem került sor. Mindemellett a mostani prevalenciák más országokkal összehasonlítva nem mondhatók alacsonynak (Inchley et al., 2020). Összességében azt mondhatjuk, hogy a magyar fiatalok online kommunikációjának intenzitása, az az iránti preferenciájuk mértéke nem utal arra, hogy az iskolások egyértelműen és elsöprő mértékben előnyben részesítik az online kapcsolatokat. A barátságok, kortársközösségek nagyon fontosak számukra, és az online kapcsolattartást nagyrészt ezek elmélyítésére, iskolai időn túli fenntartására használják. Azonban az online bántalmazásban tapasztalható, nemzetközi átlagnál magasabb érintettség még annak ellenére is elgondolkodtató, hogy az előfordulási gyakoriságok nem emelkedtek jelentősen 2018 és 2022 között. IRODALOM Appel, H., Gerlach, A. L. & Crusius, J. (2016). The interplay between Facebook use, social comparison, envy, and depression. Current Opinion in Psychology, 9, 44-49. https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2015.10.006 Baier, D., Hong, J. S., Kliem, S. & Bergman, M. C. (2019). Consequences of bullying on Aadolescents’ mental health in Germany: Comparing face-to-face bullying and cyberbullying. Journal of Child and Family Studies, 28, 2347-2357. https://doi. org/10.1007/s10826-018-1181-6

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1913 px
Kép magassága
2705 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.16 MB
Permalinkből jpg
022_000120/0092.jpg
Permalinkből OCR
022_000120/0092.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde