. Az iskolások összességében intenzív kortärstämogatäsröl szamolnak be.
A 4-28 pont terjedelmű kortárstámogatás skálán a teljes minta átlaga 23,
illetve a ddjákok kétharmada magas kortárstámogatásról számol be. A lányok
minden évfolyamon magasabb kortárstámogatást észlelnek, mint a fiúk.
. Intenzív elektronikusmédia-használó a fiatalok közel harmada, azaz ők
legalább egy barátjukkal szinte egész nap online kapcsolatban vannak.
Ez lányokra inkább jellemző, mint fiúkra, és az életkorral növekvő ten¬
denciát mutat. Az intenzív használók aránya mintegy 690-kal emelkedett
a 2018-as arányhoz képest.
: Az iskolások körében az online kommunikációt nem preferálók lényege¬
sen többen vannak (közel 5090), mint akik inkább online beszélnének
érzéseikről (mintegy 20%).
. A tanulók több mint háromnegyede nem vett rész mások iskolai bántal¬
mazásában, ugyanakkor 6906-uk rendszeresen bánt másokat. A fiúk
nagyobb arányban bántalmazók, mint a lányok. Az életkorral jelentősen
csökken az iskolai bántalmazásban való részvétel előfordulása.
. Bár a diákok legnagyobb része (7199) azt nyilatkozta, hogy még sosem
bántották őt az iskolában, minden tizedik diákot rendszeresen (legalább
havonta 2-3 alkalommal) bántalmaznak iskolatársai. Az alkalmi bántal¬
mazást gyakrabban élik át lányok, a rendszeresen áldozattá váltak között
valamivel több a fiú. A bántalmazás elszenvedésének gyakorisága nem
változott jelentősen 2018 és 2022 között, ugyanakkor a rendszeres bán¬
talmazottá válás összességében emelkedő tendenciát mutat 2002 óta.