Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0073
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 74 [74]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000120/0073

OCR

72 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA Wilkins NJ, Verlenden JMV, Szucs LE, Johns MM. Classroom Management and Facilitation Approaches That Promote School Connectedness. J Sch Health. 2023 Jul;93(7):582-593. https://doi.org/10.1111/josh.13279. Epub 2022 Dec 4. PMID: 36464639. Vogel, M., Rees, C. E., McCuddy, T. & Carson, D. C. (2015). The highs that bind: school context, social status and marijuana use. Journal of Youth and Adolescence, 44(5), 1153-1164. https://doi.org/10.1007/s10964-015-0254-8 Wang, B., Stanton, B., Li, X., Cottrell, L., Deveaux, L.& Kaljee, L. (2013). The influence of parental monitoring and parent-adolescent communication on Bahamian adolescent risk involvement: A three-year longitudinal examination. Social Science & Medicine, 97, 161-169. https://doi.org/10.1016/j.socscimed.2013.08.013 Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment, 52(1), 30-41. https://doi.org/10.1207/s15327752jpa5201_2

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1913 px
Image height
2705 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
523.29 KB
Permalink to jpg
022_000120/0073.jpg
Permalink to ocr
022_000120/0073.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu