3
DEMOGRÁFIA ÉS TÁRSADALMI-GAZDASÁGI HÁTTÉR
. A tanulók mintegy hatoda Budapesten él, fele egyéb városban, harmada
falun vagy községben, és 190-uk tanyán.
. A tanulók 9890-a Magyarországon született. A diákok 1,5906-ának mind¬
két szülője külföldön született, mig 5%-uknak legaläbb az egyik, de ők
maguk már Magyarországon.
. A gyermekek kétharmada él együtt mindkét édesszülőjével. A családok
közel ötöde egyszülős. Körülbelül minden nyolcadik család újrastruktu¬
rált család. Az életkor növekedésével egyre csökken a teljes családban élő
tanulók aránya, az 5. évfolyamtól (7690) a 11. évfolyamig (6390).
» A gyermekek több mint 3%-a él mindkét édesszülője nélkül, például
gyermekotthonban vagy egyéb családtaggal.
e. Az együtt élő testvérek számának átlaga tanulónként 1,5. A diákok több
mint ötöde testvér nélkül él. A leggyakoribb a kétgyermekes családmodell.
» A szülők iskolai végzettségében, gazdasági aktivitásában és anyagi hely¬
zetében kedvező változás látható a négy évvel ezelőtti adatokhoz képest.
e. Javulás tapasztalható mindkét szülő esetében a legmagasabb iskolai végzett¬
ség szintjében, mely főként a felsőfokú végzettséggel rendelkezők növekvő
arányának tudható be. Az arányok továbbra is eltérnek az anyák és az apák
között. Az apák körében közel azonos arányú (25-2596 körüli) a szakmunkás
és a felsőfokú végzettség. Az anyák körében a felsőfokú végzettségűek
hányada ennél jóval magasabb, mintegy harmadukra jellemző ez, továbbá az
anyák 1590-ának legmagasabb iskolai végzettsége szakmunkás bizonyítvány.