Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000114/0000

Az „Atlantisz-álom” a modernizáció és a nacionalizmus korában: Portugália és Brazília, 1889–1930

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Szilágyi Ágnes Judit
Title (EN)
Dreams of Atlantis in the Age of Modernization and Nationalism: Portugal and Brazil, 1889–1930
Field of science
Történettudomány / History (12970), Újkori és jelenkori történelem (12977), Gyarmati múlt és gyarmatosítás utáni történelem, világtörténelem, transznacionális történelem, összefonódó történelem / Colonial and post-colonial history, global and transnational history, entangled histories (12978)
Series
Bibliotheca Americana
Type of publication
monográfia
022_000114/0061
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 62 [62]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000114/0061

OCR

Il. A REVISTA ATLÁNTIDA PROGRAMJA ÉS SZELLEMI KORNYEZETE hazája nemzeti eposzát próbálta megteremteni, miközben bőkezűen merített szertelen zenei tehetségének forrásaiból. És ezt a célt szolgálta a csehországi cigányok muzsikájának felhasználása is, mivel azt látta, hogy a magyarok úgy kezelik a cseheket, mint saját zenészeiket. sEnnél fogva — mondja ezzel nekünk [Liszt] — Magyarország joggal követeli magának azt a zenét, amit búzaföldjei és szőlőskertjei táplálnak, és ami az ege alatt született és fejlődött tovább. [...] és, ami minden magyarnál annyira átjárja a szokásokat, a haza legdicsőbb emlékeit és a legbensőségesebb érzéseket.x""? (A szerzőt itt franciás műveltsége, a bohém szó eredete téveszti meg, ami azt sugallja, hogy a cigányzene csakis csehországi eredetű lehet.) Az I. világháború éveiben Marie-Antoinette Aussenac visszavonultan él Párizsban. Majd 1919-től ismét gyakran koncertezik. Az 1920-as évek elején is többször visszatér Portugáliába, 1922-ben pl. Madeirán játszik, a funchali Manuel de Arriga Színházban. Az Atlántida idézett méltatása pályájának ebben a szakaszában, a spanyolországi és portugáliai koncertsorozata kapcsán jelenik meg róla. A francia-portugál zongorista tökéletesen beleillik a neolatin kultúrákra fókuszáló folyóirat érdeklődési körébe. A luzo-brazil Atlantiszon ott a helye, különösen miután nagy sikerrel lép fel Brazíliában is, és egykori mesterével, Vianna de Motta-val keszül kamarakoncertre.'”* Aussenac az 1920-as évtizedben válik európai hírűből valódi világjáró előadóvá. A lapok művészi kvalitásait méltatják, kiemelik virtuozitását, egyben játéka és személye egyszerűségét, természetességét. A Le Figaro címlapon hozza 1920-as turnéja (Brüsszel — London — Amerika) hírét és rövid pálya3 „No concerto consagrado a Liszt, a ilustre pianista obedeceu ao mesmo criterio que acabo de apontar: escolheu uma série das melhores paginas do celebre compositor hungaro. [...] pela 12.* Rapsodia hungara, uma daquelas peças em cuja série o compositor tentou criar a epopéa nacional do seu pais, e em que largamente dispendeu os recursos do seu audacioso génio musical. E se, para esse fim, se serve da musica dos ciganos da Bohemia, é porque viu os magyares adotarem os bohemios como seus musicos nacionais. » A Hungria pode, portanto, com todo o direito, diz-nos ele, reclamar para si essa arte alimentada pelos seu trigais e pelas suas vinhas, nascida e desenvolvida debaixo do mesmo sol. [...] tio bem enlagada nos seu costumes como nas mais gloriosas recordacées da patria, como no mais intimo sentir de cada hungaro.«” U.o. 304-305. "3 Az 1922-es Sáo Pauló-i fellépések: 1922. augusztus 31. „Recital de Marie A. Aussenac pela Sociedade de Cultura Artistica de Säo Paulo”, és 1922. oktéber 11. , Concerto sinfőnico pela Orquestra da Sociedade de Concertos Sinfénicos de Säo Paulo sob a regência de Vianna da Motta tendo como solista a pianista Marie A. Aussenac, pela Sociedade de Cultura Artistica de Säo Paulo” Ld. Instituto Piano Brasileiro honlapja http://institutopianobrasileiro.com. br/years/index/1922 (letôltés 2018. januär 28.) és Le Gaulois littéraire et politique (1923. január 6.), 6.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.27 MB
Lien permanent vers jpg
022_000114/0061.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000114/0061.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu