Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0364
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 365 [365]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000110/0364

OCR

Az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) legújabb kutatása szerint a felnőtt lakosság mintegy 17,5 százaléka, vagyis világszerte minden hatodik ember szenved meddőségben." A modern kor tudományos fejlődése megoldási javaslatokat nyújt a problémára, de mindez az etikai kérdések sokszorozódásával jár. Pár évtizeddel ezelőtt a dilemmák a szülőség, az esetleges meddőségből fakadó nehézségek vagy az örökbefogadás lehetőségének témáira szorítkoztak az élet kezdete kapcsán. A 21. századra, főként az in vitro fertilizáció térnyerésével — amely lehetőséget teremtett a meddő, természetes úton gyermeket foganni nem képes pároknak is a gyermekvállalás csodájára — végeláthatatlanná vált az etikai kérdések sora. Az embrió státuszának kérdésén túl olyan dilemmák is felszínre kerültek, amelyeket eddig a természet saját hatáskörben — láthatatlan entitásként? — kezelt, és így nem volt szükség róluk diskurzust folytatni. A mesterséges megtermékenyítés lehetősége által a természettől a tudomány területére került át több olyan folyamat, amely morális kérdéseket vet fel. Ezek a teljesség igénye nélkül az alábbiak: e Mi legyen a sorsa a be nem ültetett embrióknak? e Erkölcsileg elfogadható-e a más személyeknél elvégzendő reprodukciós eljárás céljára felajánlani egy embriót? + Milyen következmenyekkel jär, ha a felajänlas helyett a melyfagyasztäsos eljárásban történő konzerválás valósul meg? e Felajánlhatják-e a tárolt embriókat embriókutatás céljára a szülők? e Erkölcsileg elfogadható-e a be nem ültetett embriók megsemmisítése? Hasonlóan feszültséggel teli téma az inszemináció, a petesejt-adományozás vagy épp a béranyaság kérdése, de tágabb értelemben a kriokonzerválás, a prenatális diagnosztika és a preimplantációs diagnosztika, valamint az őssejt- és génterápia, sőt az embriókutatás és -klónozás is. A bioetikai kérdésekben jelentkező konszenzushiány következtében egyre inkább felértékelődik az egyén egy adott témához való viszonyulása és az az út, ahogyan eljut a véleményalkotás folyamatában a saját meggyőződés kimunkálásához. Noha a ma embere nehezen fogad el abszolút igazságot, mégis megfigyelhető, hogy keresi a tájékozódási pontokat egyes etikai kérdéseket illetően, sőt gyakran 7 WHO 2023. 8 ZELLER 2009, 6. 0.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1926 px
Bild Höhe
2693 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.14 MB
Permalink zum JPG
022_000110/0364.jpg
Permalink zur OCR
022_000110/0364.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu