Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0356
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 357 [357]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0356

OCR

szakértő orvos minden interjúban elmondja: , A trauma nem az, ami velünk történt, hanem az, ami a velünk történt esemény hatására bennünk történik" És mi történik a traumäinkkal, ha nem tudunk megbirkózni velük? , Bessel van der Kolk szerint megrekednek a testünkben, és a rettegés és tehetetlenség állandósult állapotában tartanak bennünket!" Nem maradhat így az ember. Jézus nem hagyja az embereket se halott, se élőhalott helyzetben. Megváltoztatja az állapotukat. Feltámasztja őket. Amikor Jézust a feltámadásról kérdezik, nagyon erős kijelentést tesz: , Isten pedig nem a holtak Istene, hanem az élőké! (Mt 22,32b) Ezzel több dologra utalhat, így arra is, hogy amennyiben Isten az élőké, a feltámadás is valós lehetőség olyanoknak, akik élni akarnak, és szabadulni szeretnének az élőhalott állapotból, esetünkben a traumatizalt benultsägböl, diszfunkciökböl, emlekbetöresektöl, krönikus fäjdalmaktól stb. A feltámadással kapcsolatban visszautal Isten Mózessel való találkozására: s Én vagyok atyádnak Istene, Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákób Istene. Ekkor Mózes eltakarta az arcát, mert félt rátekinteni az Istenre. Az Úr pedig azt mondta: Megláttam népem nyomorúságát Egyiptomban, és meghallottam segélykiáltásukat a sanyargatók miatt, mert ismerem fájdalmukat? (2Móz 3,6—7) Az Ószövetség úgy írja le a zsidó nép rabszolgaságát Egyiptomban, mint egy komoly munkatábort, ahol sanyargatták, diszkriminálták és elnyomták a hébereket. Ráadásul az egyiptomiak szisztematikus népirtásba kezdtek azzal a törvénnyel, amely előírta az újszülött zsidó kisfiúk megölését. Erre Isten azt mondja, így nem lehet élni, ez nem élet. Kimentelek titeket. A gyógyulások, szabadulások és feltámadások mindig szemmel láthatók, kézzelfoghatók a Bibliában. Mindenki találkozhat a feltámadottal, beszélhet hozzá, és megérintheti. A szemünk láttára megy végbe mindez. Jézussal sincs ez másképp. Megjelenik a tanítványainak, és hétköznapi életet él velük. Jézus feltámadása után olvashatunk halálának utóhatásairól és halála utáni utóéletéről, új életéről is. Vajon ugyanolyan maradt szenvedései, traumái után, mint amilyen előtte volt? Mi változik? Mit demonstrálnak a sebei? Mi köze Jézus sebeinek a mi sebeinkhez? A feltámadás rezilienciához? vezet, vagy benne van egy potenciálisan új élet lehetősége, ami meghaladja ezt? 10 V6. SHIRO 2023, 47. O. "Uo. B A reziliencia olyan képesség, amely elősegíti a traumával való hatékony megkiizdést.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.15 MB
Permalink to jpg
022_000110/0356.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0356.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu