Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0352
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 353 [353]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0352

OCR

lom, amely teljesen önmagába fordítja az embereket, vakká és süketté teszi őket, és elpusztítja kommunikációs képességüket!? Sölle szerint fontos kimondanunk, hogy ez a fajta szenvedés értelmetlen, sőt cinizmus az értelmét és leginkább a teológiai értelmét keresni. Edith Eva Eger viszont túlélte ezt a fajta szenvedést. Túlélőként pedig azt írja, hogy a szenvedésben nincsen hierarchia. , Semmi nincs, ami az én fájdalmamat rosszabbá vagy jobbá tenné a tiednél; nem létezik olyan grafikon, amelyen ábrázolhatnánk az egyes emberek bánatának relatív jelentőségét egymáshoz képest!? A túlélő, aki valamilyen traunmán vagy krízisen ment át, nem kicsinyelheti le sajät szenvedését, akkor sem, ha nem járta meg Auschwitz koncentrációs táborát. Ahhoz, hogy szenvedéseinkről gondolkodni tudjunk, túl kell élni őket. Edith Eva Eger szerint, ha túléltük őket, akkor már beszélhetünk arról, hogy a látszólag értelmetlen és destruktív szenvedés után is lehet konstruktív életet élni. , Valamikor az életben elszenvedünk valamilyen megpróbáltatást, szerencsétlenséget vagy bántalmazást, amelyet a körülmények, más emberek vagy intézmények okoztak — tehát valami olyasmi, ami felett alig vagy egyáltalán nincs befolyásunk. Ilyen az élet. Így válunk áldozatokká. Ez mind kívülről érkezik. [...] Ezzel szemben az äldozattudat belülről fakad. Senki nem tehet minket áldozattá, csakis mi magunk. Saját magunk börtönőrei leszünk, amikor az áldozati elme korlátai mellett döntünk!" A náci haláltáborok destruktív szenvedése tulajdonképpen trauma. A trauma görög eredetű szó, és sebet, sérülést jelent. Azóta többféle definíciója is keletkezett. ,A trauma olyan átélt eseményre adott érzelmi reakció, amelynek kezelése meghaladja érzelmi képességeinket. [...] a trauma nem régi esemény története, hanem a még mindig bennünk élő akkori fájdalom, rettenet és félelem jelenlegi lenyomata." A náci haláltáborokba hurcolt embereket egyszerre többféle trauma is érte. Edith Shiro amerikai pszichológus és traumaterapeuta csoportosítása alapján a következőket tudtam beazonosítani: e Krónikus trauma, amely a hosszan tartó háborús vagy üldöztetett helyzetben éri az embert, és évekig szenvedést okoz. e Kollektív trauma, amelyet egy szűkebb embercsoport él át, például népirtás vagy háború következtében. ? SÖLLE 1975, 68. o. Ford. G. B. 3 EGER 2021, 27. 0. * Uo. 27-28. 0. 5 SHIRO 2023, 54. 0. 6 Vö. uo. 57—58. o.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.11 MB
Permalink to jpg
022_000110/0352.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0352.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu