Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0300
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 301 [301]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000110/0300

OCR

Az, hogy konkrét célokat fogalmazunk meg a gyakorlati életszentség területén, nem csökkenti az Isten kegyelmébe vetett bizalmat, hanem éppen hogy növeli, mert egészen nyilvánvaló, hogy a tanulásnak és formációnak ez a folyamata csak a Szentlélek által lehetséges. 3. A következő lépés, hogy jól követhető fejlődési lépcsőket kell meghatároznunk az érett hívő emberré válás folyamatában, hogy a kiindulási ponttól követhető legyen a folyamat a résztvevők és a folyamatot segítők számára is. Példájában Dotson a következő lépcsőfokokat ajánlja: , Kereső — Keresi az élet értelmét. olyan kérdéseket tesz fel, mint: 3Mi ad az életemnek örömet, célt és kiteljesedést?x Felfedező — Részt vesz, de még nem kötődik, még nem biztos abban, hogy követni akarja Jézus Krisztust, küzd, hogy felismerje az életében Isten jelenlétét. Kezdő — Kezdi megérteni és gyakorlatba átültetni a hitét. Lelkes a hitével kapcsolatban, de vannak kételyei. Növekedő - Jézus tanítványaként határozza meg magát, személyes felelősséget vállal a hite fejlődésért. Élete minden területén igyekszik felvállalni a hitét, és ehhez segítséget kér Jézustól. Érett — Előrehalad abban, hogy alárendelje az életét Jézus Krisztusnak. Vágyik arra, hogy ismerjen, szeressen, engedelmeskedjen és szolgáljon" Ezek alapján a fejlődési területek és konkrét gyakorlati meghatározások által a gyülekezeti életben konkrét célok rajzolódnak ki. A gyülekezet programjainak és alkalmainak hatékonysága pedig azon mérhető le, hogy az adott területeken történt-e előrelépés a résztvevők életében. Ennek a metodista rendszernek nagy előnye, hogy könnyen adaptálható, és a valóságot veszi alapul, könnyen hozzáigazítható egy egyházi közösség, illetve egy helyi gyülekezet értékrendjéhez. A tanulóközösségek pedagógiai koncepciója akkor ültethető jól át a gyakorlatba, ha jól megfogható közös tanulási célokat tud megfogalmazni a gyülekezet vagy a konkrét gyülekezeti csoport. A tanítványi kiscsoport mint forma ebben a rendszerben a növekedő tanítvány működéséhez társítható. A tanítványi kiscsoportok elsősorban a személyes bibliaolvasásban, a böjtben, az imádságban fejtenek ki pozitív hatást," és jellemzően olyan gyülekezeti tagok számára jelentenek fejlődési lehetőséget, akik szolgálati és 4” Uo. 28. 0. 18 A ,Banding together" tanítványi csoportokról szóló részvételi akciókutatásban általunk megkérdezett csoporttagok közül hetvenből ötvennégyen értékelték úgy, hogy fejlődtek a rendszeres személyes bibliaolvasásban; és hatvanan értékelték úgy, hogy fejlődtek a rendszeres személyes imádságban a csoportfolyamat során. A közösség ereje — kérdőív a tanítványi kiscsoportokról. 2023. március 8. — május 6.; kézirat.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1926 px
Bild Höhe
2693 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.18 MB
Permalink zum JPG
022_000110/0300.jpg
Permalink zur OCR
022_000110/0300.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu