Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Tudományterület
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Teológia és…
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000110/0289
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 290 [290]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000110/0289

OCR

A tanulóközösségek fogalmának kulcselemei a csoport, a közös pont, amelyen keresztül a csoport kapcsolódik, az együttműködés módja és annak minősége, valamint a tudás megteremtése érdekében alkalmazott tanulási lehetőségek. A , tanulóközösségek" fogalmának sokféle és rugalmas meghatározása egyre inkább abba az irányba halad, hogy a tanulóközösségeket nemcsak helyhez vagy intézményhez kötve, hanem sokkal inkább mint közös céllal működő közösségeket határozza meg." Egy tanulóközösség legfőbb meghatározó eleme az a csoport, amely együtt tanul; ez lehet egy lokálisan meghatározott közösség, régió, város," de lehet egy intézmény közössége, tanulók csoportja vagy akár online közösség is. Az a közös pont, amelynek mentén a közösség tagjai kapcsolódnak egymással, lehet a közös cél, de lehetnek a közösen képviselt értékek és a közös hitfelfogás, a közös érdekek, valamint a földrajzi, fizikai közelség is. Az együttműködés módjára jellemző fogalmak az együttműködés, a kooperáció, a kötelezettségeken túlmutató együttműködés, ahol a csoport tagjai használják az erősségeiket, társasági és intézményes kapcsolataikat, és arra törekszenek, hogy megértsék a változásokat, tanulási szükségleteket elégítsenek ki, tanulási segédanyagokat hozzanak létre, valamint merítsenek egymás tapasztalataiból. Az együttműködés minőségét meghatározó fogalmak az élénk részvételiség, a kulturális tudatosság, a gazdaságilag is gyümölcsöző társadalmi összetartás, a rugalmasság és a regenerációs képesség, valamint a különböző értékek, perspektívák és élethelyzetek figyelembevétele. A tudás megteremtése érdekében egy tanulóközösség indokolt, igazolt és aktívan előrevivő közös célok mentén alkalmaz tanulási lehetőségeket, hogy az élethosszig tartó tanulás és a proaktív partnerség révén kibontakoztassa a csoport tagjaiban rejlő potenciált.? A tanulóközösségek definíciója alapján a kereszténységen belül a különböző egyházak, csoportok és gyülekezetek is felfoghatóak nagyon különböző méretű és közösségi kultúrájú tanulóközösségekként, amelyek célja Jézus követése. Számos olyan jó gyülekezeti közösségi gyakorlat létezik, amelyben az együttműködés minősége kiemelkedő." A keresztény közösségnek mint tanulóközösségnek az a sajátossága, hogy nem csupán embereket köt össze egymással, hanem az élő Jézus Krisztussal kapcsolja össze a közösség résztvevőit. Ahogyan János apostol fogalmaz: , Amit tehát láttunk és hallottunk, azt hirdetjük nektek is, hogy nektek is közösségetek legyen velünk: a mi közösségünk pedig közösség az Atyával és az ő Fiával, Jézus 7 BENKE 2019. 8 KOZMA 2016, 161-167. oO. ° KILPATRICK et al. 2003. 1 Gondolunkitt példäul az Alpha-kurzusokra, a Kôzôspont misszióra, az Ifjúsági Vezetdképzére vagy az MEE Gyiilekezeti és Misszidi Osztalyanak gyiilekezetimunkatars-képzésére.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1926 px
Kép magassága
2693 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.33 MB
Permalinkből jpg
022_000110/0289.jpg
Permalinkből OCR
022_000110/0289.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde