Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0288
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 289 [289]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000110/0288

OCR

Ami képes visszaépíteni a bizalmat, az a személyes kapcsolatokra épülő hit és a meghitt személyes kapcsolatokra tudatosan építő gyülekezeti közösség. Jézus Krisztus tanítványai a személyes emberi szeretetkapcsolatokon keresztül születnek a keresztény közösségben. , Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást. (Jn 13.35) De miért és hogyan lesznek az emberek Jézus Krisztus tanítványai ma? Ha erre a kérdésre hiteles és gyakorlati választ szeretnénk adni, következetesen át kell gondolnunk gyülekezeti gyakorlatunkat ebből a szempontból, és keresnünk kell a rendelkezésünkre álló lehető leghatékonyabb eszközöket. , A tanítványság a gyülekezet nagy hivatása, és a tanítványokat csak a helyi gyülekezet hiteles lelki formálódásának kultúrája tud nevelni. Az egyház minden más szolgálata ebből a talajból növekedhet és kell, hogy növekedjen!” A tanulmányban szeretnénk megvizsgálni a tanítványság fogalmának kétféle, organikus és tudatos értelmezését a tanulóközösségek mint kortárs pedagógiai kulcsfogalom tükrében. Arra keressük a választ, hogy melyek a tanítványság metodista és szabadegyházi koncepciójának gyökerei, és hogyan illeszthető be ez a fajta felfogás és a tanulóközösségek pedagógiai felfogása a gyülekezeti élet gyakorlatába. A szociális konstruktivista tanuláselmélet! az individualista szemlélettel szemben olyan szemléletmódot hangsúlyoz, amely felismeri és hangsúlyozza a közösség hozzájárulását az egyén tanulásához. Wenger a tanulás központi elemének tartja, hogy társasági lények vagyunk, és a közösségben különböző tevékenységekben való részvétel által kompetenciát szerezünk, hogy ezáltal értelmet és jelentőséget találjunk a világban." Ez a szemlélet a tanulást elsősorban nem az egyén, hanem a közösség szempontjából vizsgálja. Az a közösség, amelyben a tanulás történik, meghatározó a tanulás végkimenetele szempontjából. Kilpatrick és társai így fogalmazzák meg a tanulóközösség összetett definícióját: „A tanulóközösség olyan közös célok, értékek vagy meggyőződések által összekapcsolt emberek bármely csoportja, amely együttműködik annak érdekében, hogy egy élénk, részvételre épülő, kulturálisan tudatos környezetet hozzon létre, miközben tiszteletben tartja a különböző értékeket, nézőpontokat és életstílusokat a tanulási lehetőségek aktív előmozdítása révén, hogy minden résztvevő potenciálját növelje, amely tudást teremthet!" 3 HOLLENBACH 2023. 4 FALUS et al. 2022. 5 WENGER 1998, 4. 0. © KILPATRICK et al. 2003.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1926 px
Image height
2693 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.2 MB
Permalink to jpg
022_000110/0288.jpg
Permalink to ocr
022_000110/0288.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu