A tanítványi kiscsoportok és a tanítványság gyakorlati
koncepciójának kérdései
Gyurkó Donát Sámuel Evangélikus Hittudományi Egyetem
doktorandusz
E-mail: donsamu88@gmail.com
DOI: 10.56037/978-963-380-28 1-6.22
A tanulás kulcsfogalom egy közösség jövője szempontjából. A tanulóközösségek
pedagógiai koncepciója olyan közösségi működést ír le és motivál, amely a ke¬
resztény közösségnek is sajátja. A tanulóközösségek koncepciója segíthet egy
egészségesebb és kooperatívabb gyülekezeti kultúra megteremtésében. A tanuló¬
közösségek koncepciójának gyülekezeti alkalmazása a tanítványság fogalmához
vezet el. A tanítványság fogalma a keresztények tanulás iránti elkötelezettségét
fejezi ki. A kereszténységben a tanítványságnak kétféle felfogása érhető tetten:
az organikus, nem tudatos tanítványi modell és a tudatos tanítvánnyá tétel
modellje. A tanulóközösségek definíciója szerint a tanítványi kiscsoportokra
tekinthetünk úgy, mint tanulóközösségekre.
Kulcsszavak: tanulóközösségek / tanítványság / tanítványi kiscsoportok / gyülekezet¬
pedagógia
Issues of Practical Conception of Small Groups of Disciples
and Discipleship
Learning is a key concept for the future of a community. The pedagogical con¬
cept of learning communities describes and motivates a kind of community
that is also characteristic of the Christian community. The concept of learning
communities can help create a healthier and more cooperative church culture.
Applying the concept of learning communities in the church leads to the concept
of discipleship. The concept of discipleship expresses Christians’ commitment to