Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0227
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 228 [228]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0227

OCR

A kilencvenes évek elején azt éltük át, hogy olyan felületek váltak elérhetővé a lelkészek számára, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. A kérdés akkor inkább az volt, hogy a sokféle lehetőség között hogyan lehet megőrizni az elhívás, a hivatás lényegét jelentő istenkapcsolatot, a lelkigondozás és igehirdetés gyakorlását, megélését a mindennapokban." Ma mintha , tanácstalanok" lennénk abban, hogy a lelkészi identitásunkból következő aktivitásunk milyen lehetőséget jelent egy olyan egyházképpel a fejünkben, amely még a korábbi , évszázados emlektapasztalatokböl” epült fel. Érdemes néhány rövid gondolat erejéig — a korosztályok kontextusában — ránézni erre a több összetevőből álló bizonytalansági tényezőre. Hatással van a lelkészekre a gyülekezetekben általában tapasztalt közönyösnek tűnő közeg. Az „elöregedö gyülekezet" jelző sokszor azt a közösségi működési módot jelzi, ahol a különböző korosztályok szerepükből adódó helyüket nem tudják betölteni. Az idősebb generációk elkötelezett egyháztagsága — látva az utánuk jövők elbizonytalanodását — lassan olyan pozíciókba merevedett jelenlétté alakult át sok helyen, amely megnehezítette a belépők elköteleződését. Mintha a gyermekmunka, a hittanoktatás, a konfirmáció, esetlegesen még az ifjúsági munka keretében a gyülekezetben nevelkedők számára nem alakulnának ki a további elköteleződéshez szükséges kapcsolódási felületek." Több próbálkozást ismerünk a fiatalok közösségi integrációja témakörében, vannak gyülekezetek, ahol már régóta kialakult rendje van a közösségbe épülésnek, és egyre több helyen indítanak új, egyre inkább feladatorientált csoportokat ez ügyben. A tematikus, érdeklődési körök mentén szerveződő, a közösségre hatást gyakorló aktivitással rendelkező kisebb-nagyobb csoportok sokat segítenek abban, hogy az egyházközség valódi, befogadó közeggé válhasson. Érdemes megfontolni azt is, ha általánosságban egy középkorú emberre gondolunk, akkor elmondhatjuk, hogy már kialakult egzisztenciával rendelkezik, vagy éppen ezen dolgozik, ezt próbálja megteremteni. Kialakítja a maga intra- és interperszonális kapcsolódásait, menedzseli a saját vagy a családja életét. Folyamatosan alkalmazkodik a változó élethelyzetekhez, a társadalmi dinamikákhoz. Megfelelő érzékenységet feltételezve tanulja és gyakorolja azt a reziliens" attitűdöt, amely elengedhetetlen a fejlődéshez. Ez az „önmenedzsmenttudäs” azonban nem tud ervenyesülni a gyülekezeti életben addig, amíg a középkorosztályokhoz tartozó egyhäztagjaink nem látják az egyházi, gyülekezeti integrálódás megfelelő lehetőségeit. Ha egy , átlagos egyházközség" életére gondolunk, elmondhatjuk, hogy a gyülekezet életének fő 5 BALIKO 1991, 127. 0. © BAUMGARTNER 2003, 167-168. 0. 7 A reziliencia jelentése: rugalmas ellenállóképesség a kihívásokkal, akadályokkal szemben.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.33 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0227.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0227.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu