Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0219
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 220 [220]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0219

OCR

Ma már olvashatunk a , konstruktivista" mentorok jellemzőiról is?" a számukra ajánlott stratégiákkal együtt, amelyek között az osztálytermi megfigyelés mellett a szakmai tanulási közösségek működtetése és a tanárjelölt ebbe való bevonása éppen úgy szerepel, mint a technológiai integráció vagy maga a reflexió is. Közben hangsúlyozva, hogy a mentorált korábbi tudására építve segítsék a tanításhoz szükséges készségek elsajátítását, a tudás épülését a Hudson-féle öttényezős modellel, a tényezők között például a rendszerkövetelményekkel, a modellezéssel vagy éppen a visszacsatolással. Érdemes észrevenni, hogy a konstruktív mentor feladatai között a reflexió éppen a korszerű tanulásfelfogás miatt (is) lényeges, amellett, hogy ennek mintáját adja, közvetíti a tanárjelölt felé is. A reflexiók a mentor és a mentorált kapcsolatának építése mellett természetesen ,Szigorúbban véve" szakmai szempontokból is rendkívül fontosak. A szakmai oktatási környezet is egyre összetettebb, amire olyan új mentorálási modellek reagálnak, mint például a jövőfókuszú mentorálási modell, amelynek középpontjában egyrészt a kapacitások, erőforrások építése áll (ami egyúttal hangsúlyosan egyfajta gondolkodásmódot is jelent?), másrészt a folyamatosan változó oktatási térre való hatékony reagálás az innovatív, progresszív attitűúdök megerősítése mellett (amelyben a potenciálok, a partnerség és a lehetőségek hangsúlyozódnak)."?" Reflektív technikák a mentorálási folyamatban Az általános célokon túl a mentorálási folyamatban a mentor és a mentorált közötti kapcsolat épüléséhez is hozzájárulnak a reflektív technikák. A fogalmi térkép a reflektálóban mobilizálódó fogalmakat és e fogalmak közötti kapcsolatokat ábrázolja, s megvalósítható mindez a mentor és a mentorált fogalmi hálóinak egymás felé való feltárásával vagy akár közös fogalmi háló készítésével is. Hasonló módon működik például a fal technikája, amelyben az egy-egy fogalomhoz kapcsolódó fogalmak feltárása történik úgy, hogy néhány ezek közül (mint tégla) már a falban feltüntetésre kerül, a többit pedig maguknak kell , hozzáépíteniük? A téglák helye szabadon változtatható, de a fogalmak elhelyezésének struktúrája a fogalom belső építkezésének struktúráját is tükrözi. Az oszlopok technikájával mind a mentor, mind a mentorált kifejezheti, hogy milyen célokat tud megfogalmazni egy pedagógiai (rész)folyamat kapcsán, egyre fókuszáltabb, szűkebb megfogalmazásokkal, majd az óra utáni reflexióban áttekinthetik, hogy mi valósult meg ezek27 DAMOAH—KKALO 2024. 28 CARVER-THOMAS — DARLING-HAMMOND 2017; SIMS-JERRIM 2020. 2 BIESTA 2019. 30 LARSEN et al. 2023.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.25 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0219.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0219.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • Kéziratleadási szabályzat
  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu