ORLAND-BARAK, Lily — KLEIN, Suzana: The expressed and the realized. Mentors’ represen¬
tations of a mentoring conversation and its realization in practice. Teaching and Teacher
Education, 21. évf. 2005/4. sz. 379-402. o. http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2004.05.003
Rapos Nora: A támogatás értelmezései a személyes szakmai életúton. In: Vámos Ágnes
(szerk.): Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. Eötvös Kiadó, Budapest, 2016.
79-102. o.
Rapos Nora et al.: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi
változások. Neveléstudomány, 8. évf. 2020/1. sz. 28—45. o. http://dx.doi.org/10.21549/
NTNY.28.2020.1.2
Rapos Nora — Kopp Erika: A tandrképzés megújítása (Renewal of teacher education). ELTE
Eötvös Kiadó, Budapest, 2015.
RÉTHY Endréné: Befogadás, méltányosság, az inkluzív pedagógia rendszere. Comenius Bt.,
Pécs, 2013.
SACHS, Judyth: Learning to improve or improving learning. The dilemma of teacher con¬
tinuing professional development. In: Mateja Brejc (szerk.): Professional Challenges for
School Effectivenes and Improvement in the Era of Accountability. Proceedings of the 20st
Annual World ICSEI Congress. 3-6 January 2007, Portoroz, Slovenia. National School
for Leadership in Education — University of Primorska, Ljubljana—Koper, 2007. 3-6. o.
Web: https://www.fm-kp.si/zalozba/ISBN/978-961-6573-65-8/009-020.pdf. (Letöltes:
2024. június 10.)
SCHÖN, Donald A.: The Reflective Practitioner. How Professionals Think in Action. Basic
Books, New York, 1983.
SERES-BUSI Etelka: Reflektív technikák a mentorálási folyamatban — a mentori kapcsolat
támogatása érdekében. In: Balogné Vincze Katalin — Kodácsy-Simon Eszter — Seres-Busi
Etelka (szerk.): Teológia és tanulás — a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi
Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete. Evangélikus Hittudományi
Egyetem — L'Harmattan Kiadé — Luther Kiadó, Budapest, 2024. ( Teológia és... 1.) 206—219.
o. https://doi.org/10.56037/978-963-380-281-6.16
SIMON Gabriella: A gyakornokokat támogató rendszer megvalósításának terve. Munka¬
terv. Nyilvános munkaanyag. OFI, 2013. Web: https://ofi.hu/sites/default/files/attach¬
ments/315 gyak tamrendszer munkatervi 0.pdf. (Letöltés: 2024. június 10.)
SREB: Mentoring Beginning Teachers. Program Handbook. The Alberta Teachers’ Associa¬
tion, Alberta, 2018. http://ncee.org/wp-content/uploads/2017/01/Alb-non-AV-18-ATA¬
Mentoring-beginning-teachers.pdf. (Letöltes: 2024. jünius 10.)
SWENNEN, Anja — JONES, Ken — VOLMAN, Monique: Teacher educators. Their identities, sub¬
identities and implications for professional development. Professional Development in Edu¬
cation, 36. évf. 2010/1-2. sz. 131-148. o. http://dx.doi.org/10.1080/19415250903457893
SZIVÁK Judit: Reflektív elméletek, reflektív gyakorlatok. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2014.
Teacher Induction. Supporting the supporters of novice teachers in Europe (TISSNTE) 2006—
2009. https://www.ea.gr/ep/comenius-study/actionDetail.asp?id=51. (Megtekintés: 2024.
junius 10.)