OCR
Az Európai Unió Tanácsa. Az Oktatási Tanács jelentése az Európai Tanács felé , Az oktatási és képzési rendszerek jövőbeni konkrét célkitűzései" címmel. Brüsszel, 2001. http://epa. oszk.hu/02100/02169/00030/pdf/2006_X_1-2_18_170-187_EU_oktatas.pdf. (Letöltes: 2024. június 10.) BORDÁS Andrea: A szituatív tanulás szerepe partiumi magyar pedagógusok szakmai fejlődésében. Regio, 24. évf. 2016/4. sz. 211—239. o. Web: https://real.mtak.hu/199505/. (Megtekintés: 2024. június 10.) BOYLAN, Mark et al.: Rethinking models of professional learning as tools. A conceptual analysis to inform research and practice. Professional Development in Education, 44. évf. 2018/1. sz. 120-139. o. https://doi.org/10.1080/19415257.2017.1306789 BRONFENBRENNER, Urie: Ecological models of human development. In: International Encyclopedia of Education. 2. kiad. 3. kot. Elsevier, Oxford, 1994. Web: https://www.ncj.nl/ wp-content/uploads/media-import/docs/6a45c1a4-82ad-4f69-957e-1c76966678e2.pdf. (Letöltés: 2024. június 10.) CLEMENT, Mieke — VANDENBERGHE, Roland: Teachers’ professional development. A solitary or collegial (ad)venture? Teaching and Teacher Education, 16. évf. 2000/1. sz. 81-101. o. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED407382.pdf. (Letéltés: 2024. junius 10.) COOLAHAN, John: Tanárképzés és pedagóguskarrier az élethosszig tartó tanulás korában. Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 2007/5. sz. Web: https://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/tanarkepzes-es-pedagogus-karrier-az-elethosszig-tarto-tanulas-koraban. (Megtekintés: 2024. június 10.) CREEMERS, Bert P. M. — KYRIAKIDES, Leonidas: Improving guality in education. Dynamic approaches to school improvement. Routledge, London, 2011. https://doi.org/ 10.4324/9780203817537 Day, Christopher — Gu, Qing: Variations in the conditions for teachers’ professional learning and development. Sustaining commitment and effectiveness over a career. Oxford Review of Education, 33. évf. 2007/4. sz. 423-443. o. https://doi.org/10.1080/03054980701450746 DELORS, Jacques: Oktatas — rejtett kincs. A Jacques Delors vezette Nemzetközi Bizottsag jelentése az UNESCO-nak az oktatas XXI. sz4zadra vonatkozé kerdeseiröl. Ford. Baläzs Mihälyne. Osiris Kiadö, Budapest, 1997. (Unesco könyvek 1.) European Commission: Improving the Quality of Teacher Education. Communication from the Commission to the Council and the European Parliament. Brussels, 2007. Web: https:// eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=LEGISSUM%3Ac11101. (Megtekintes: 2024. június 10.) European Commission: Developing coherent and system-wide induction programmes for beginning teachers. A handbook for policymakers. Brussels, 2010. Web: https://www. researchgate.net/publication/233981313_Developing_coherent_and_system-wide_induction_programmes_for_beginning_teachers_-_a_handbook_for_policy_makers. (Megtekintés: 2024. június 10.) European Commission: Supporting teacher competence development for better learning outcomes. Brussels, 2013. Web: https://school-education.ec.europa.eu/system/files/2024-04./