OCR Output

végigtanulmányoz-e egy adott bibliai könyvet, programokat szervez külsősöknek
vagy más csoportoknak, önmagát építi-e, illetve készül-e valamilyen projektszerű
szolgálattal (pl. passiójáték). Az ifimunka nagy ereje lehet a közös spirituális tapasz¬
talatok (pl. taizéi alkalom, közös keresztút, zarándoklat stb.) átélése és az erre való
reflektálás. A fiatalokat a felnőtt hitbe elkísérni hatalmas kihívás, ez azonban nem
képzelhető el autoriter alapon, hanem a felnövekvők kezdeményezéseiből, kérdé¬
seiből, szükségleteiből kiindulva.

AIKEN, Mary: Cybercsapda. Hogyan változtatja meg az online tér az emberi viselkedést?
Ford. Török Csaba. Harmat Kiadó — Új Ember Kiadó, Budapest, 2020.

BUCHER, Anton A.: A spiritualitas pszicholdgidja. Ford. Antalfai Marta — Pölczmann Ágnes.
Oriold és Társai Kiadó, Budapest, 2018.

DIETERICH, Veit-Jakobus: Einleitende Überlegungen. In: Veit-Jakobus Dieterich (szerk.):
Theologisieren mit Jugendlichen. Ein Programm für Schule und Kirche. Calwer Verlag,
Stuttgart, 2012a. 9—30. o.

DIETERICH, Veit-Jakobus: Theologisieren mit Jugendlichen — Ein Programm. In: Veit-Jakobus
Dieterich (szerk.): Theologisieren mit Jugendlichen. Ein Programm für Schule und Kirche.
Calwer Verlag, Stuttgart, 2012b. 31-50. o.

FREUDENBERGER-LOTZ, Petra: Theologische Gespräche mit Jugendlichen. Erfahrungen — Beis¬
piele — Anleitungen. Kôsel Verlag — Calwer Verlag, München-Stuttgart, 2012.

GRANQYVIST, Pehr — KIRKPATRICK, Lee A.: Religious conversion and perceived childhood
attachment. À meta-analysis. International Journal for the Psychology of Religion, 14. évf.
2004/4. sz. 223-250. o. https://doi.org/10.1207/s15327582ijpr1404_1

KISSNÉ VISZKET Mónika: Életkori sajátosságok és etikai döntések, etikai kérdések és vallási
fejlődés találkozásai különböző életkorokban. In: Kodácsy-Simon Eszter (szerk.): Értel¬
mes szívvel. Etikai témák az evangélikus oktatásban. Luther Kiadó, Budapest. 391—420. o.

KoODÁCSY-SIMON Eszter: Valláspedagógiai szempontok az etikai kérdések hittanórai taní¬
tásához. In Kodácsy-Simon Eszter (szerk.): Értelmes szívvel. Etikai témák az evangélikus
oktatásban. Luther Kiadó, Budapest, 2016. 485—523. o.

KoDÁCcsSY-SIMON Eszter: Az egzisztenciális kérdések lehetőséget teremtő ereje hittanórán.
Habilitációs értekezés. Debreceni Református Hittudományi Egyetem, 2023.

KoDÁCSY-SIMON Eszter: A konstruktív tanulási modell elemei a Biblia tanulásképében. In:
Balogné Vincze Katalin — Kodäcsy-Simon Eszter — Seres-Busi Etelka (szerk.): Teolögia
és tanulás — a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak
és doktoranduszainak tanulmánykötete. Evangélikus Hittudományi Egyetem — LHar¬
mattan Kiadó — Luther Kiadó, Budapest, 2024. (Teológia és... 1.) 63—79. o. https://doi.
org/10.56037/978-963-380-281-6.05