Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Tudományterület
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Teológia és…
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000110/0187
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 188 [188]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000110/0187

OCR

aránya nő, a , nem vallásosaké" pedig mintha csökkenne." A fiatalok spiritualitásának , elvallástalanodása" vagy ,egyháztalanodása" az akadémiai teológiai képzés bemenetére is hatással van, amint arra Pángyánszky Ágnes is utal." Az ifjúságteológia német nyelvterületen legalább háromféle megközelítést takarhat." Az első, a teológia a fiataloktól ( Iheologie von Jugendlichen) arra utal, hogy teret kell engednünk a hagyományos hitoktatásban a fiatalok saját témáinak, kérdésfeltevéseinek, véleményeinek Istennel kapcsolatban. Fontos, hogy szabadon kifejezhessék érzéseiket és gondolataikat Istenről, és a hitoktató elsődleges feladata, hogy ezt a folyamatot facilitálja, mederben tartsa. A második értelme ennek a kifejezésnek a teolögia a fiatalokert (Theologie für Jugendliche), amely inkäbb arra koncenträl, hogy a fiataloktól érkező impulzusok és a keresztyén teológiai hagyomány (a Szentírás magyarázata és a hitvallásosság) között párbeszédet kezdeményezzen, hidat képezzen, és a fiatalok kérdéseire a Biblia és az egyházi tradíció gazdag kincsestárában találjon válaszokat. A harmadik értelem a teológia a fiatalokkal (Theologie mit Jugendlichen), amely részben az előző két megközelítést kívánja ötvözni. Amikor fiatalokkal teologizálunk, partneri kommunikációra törekszünk, a beszélgetés során nem teszünk különbséget felnőtt és serdülő, teológiai szakértő és laikus között, mindenkinek a megnyilvánulása egyenlő értékű, nincs senkinél ott a , bölcsek köve" nincsenek végleges és megkérdőjelezhetetlen válaszok. Ezen a ponton érdemes elgondolkodnunk, hogy a fenti három megközelítés közül vajon melyik kelti a legnagyobb megütközést az olvasóban, illetve melyiket tartja leginkább elfogadhatónak, vagy melyikkel tud leginkább azonosulni. A következőkben olyan, az ifjúságteológia szempontjából átgondolandó tényezőkről szeretnék említést tenni, amelyekkel számolnunk kell a fenti három modell mindegyikének esetében. 4 SZALÓKI — KERPEL-FRONIUS 2020, 171. 0. A Magyar Ifjúságkutatásban a 15—29 éves korosztály szerepel. 15 PANGYÄNSZKY 2024, 42. 0. 16 SCHLAG és SCHWEITZER (2012) alapján foglalom össze a három irányvonalat az ifjúságteológián belül.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1926 px
Kép magassága
2693 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.05 MB
Permalinkből jpg
022_000110/0187.jpg
Permalinkből OCR
022_000110/0187.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde