OCR
A baptisták e levél megfogalmazásában jelentős szerepet játszottak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy dr. Somogyi Imre volt a levél egyik aláírója dr. Kiss Ferenc mellett. Jó lehetőséget láttak a fakultatívvá teendő hittanoktatásban, amely a korábban meglévő vasárnapi iskola bázisán állt, és azt szélesítette volna tovább. Ennek a misszió szempontjából igen nagy jelentőséget kell tulajdonítanunk. Egy általános tankönyvre volt szükség, amelyet alkalmazni lehetett az oktatás során. Somogyi Imre és Nagy József szerkesztésében megszületett a több kötetből álló, jelentős munka, a Bibliai hittankönyv-vázlat." A könyv az 1-8. évfolyamok számára lebontva tartalmazta a pedagógiai célokat és a vázlatos tananyagot, amelyet a köznevelésben is elfogadtak, és a Baptista Hitközség gondozásában jelent meg." Pontos létszámadat nem áll rendelkezésünkre, hogy mennyi diák indult el végül a baptista fakultatív hittannal, azonban a tananyagot ismerjük. Ezen a területen további kutatásokra van szükség, ugyanis nagyon sporadikus volt az adatszolgáltatás a központi adminisztráció irányába. Az első évfolyamosoknak ez volt a cél: , Megérteni, hogy az imádság összeköti az embert a jó Istennel; hogy az éneklés az Ő jóságának dícsérete. A bibliai történetek célja az erkölcsi érzelmek felébresztése és a Biblia megszerettetése! A második évfolyamon már a cél: , A történetek megismertetése által, az azokból megállapítható erkölcsi tanulság megéreztetése, valamint annak a megértése, hogy az Ószövetség rávilágít és elvezet a megígért Megváltó megismeréséhez? A harmadik évfolyam újszövetségi történetekkel foglalkozott. A cél: , Az Úr Jézus életének és csodáinak megismertetése." A negyedik évfolyamon az első keresztények életével foglalkoztak. A pedagógiai cél: , Jézus tanításának lényegesebb vonásait megismertetni és megértetni azt, hogy csak akkor lehetünk Jézus követői, ha megismerjük és elfogadjuk tanításait és cselekedeteinkkel bizonyítjuk, hogy ragaszkodunk Hozzá! Az ötödik évfolyamon ismét visszatértek az Ószövetséghez. A hatodik évfolyamon az Újszövetség következett ismét, benne különös tekintettel Jézus Krisztus tanítására és váltságművére. A hetedik évfolyamon végig az Apostolok cselekedeteiről írott könyv volt a tananyag. A nyolcadik évfolyam pedagógiai célkitűzése: , Rendszeresen megismertetni a Bibliában található nevezetesebb személyek rövid életrajzát [...], valamint azokat a helyeket, amelyekben a Bibliai nevezetesebb események történtek. Nemcsak textusok, hanem énekek is ki voltak jelölve atémákhoz kapcsolódóan. 4 SOMOGYI-NAGY 1946. 15 Köznevelés — Minisztériumi rendeletek, közlemények, IV. évf. 18. sz. 1948. szeptember 15.