A baptisták e levél megfogalmazásában jelentős szerepet játszottak. Mi sem bizo¬
nyítja ezt jobban, mint hogy dr. Somogyi Imre volt a levél egyik aláírója dr. Kiss
Ferenc mellett. Jó lehetőséget láttak a fakultatívvá teendő hittanoktatásban, amely
a korábban meglévő vasárnapi iskola bázisán állt, és azt szélesítette volna tovább.
Ennek a misszió szempontjából igen nagy jelentőséget kell tulajdonítanunk. Egy
általános tankönyvre volt szükség, amelyet alkalmazni lehetett az oktatás során.
Somogyi Imre és Nagy József szerkesztésében megszületett a több kötetből álló,
jelentős munka, a Bibliai hittankönyv-vázlat." A könyv az 1-8. évfolyamok szá¬
mára lebontva tartalmazta a pedagógiai célokat és a vázlatos tananyagot, amelyet
a köznevelésben is elfogadtak, és a Baptista Hitközség gondozásában jelent meg."
Pontos létszámadat nem áll rendelkezésünkre, hogy mennyi diák indult el végül a
baptista fakultatív hittannal, azonban a tananyagot ismerjük. Ezen a területen to¬
vábbi kutatásokra van szükség, ugyanis nagyon sporadikus volt az adatszolgáltatás
a központi adminisztráció irányába.
Az első évfolyamosoknak ez volt a cél: , Megérteni, hogy az imádság összeköti az
embert a jó Istennel; hogy az éneklés az Ő jóságának dícsérete. A bibliai történetek
célja az erkölcsi érzelmek felébresztése és a Biblia megszerettetése!
A második évfolyamon már a cél: , A történetek megismertetése által, az azokból
megállapítható erkölcsi tanulság megéreztetése, valamint annak a megértése, hogy
az Ószövetség rávilágít és elvezet a megígért Megváltó megismeréséhez?
A harmadik évfolyam újszövetségi történetekkel foglalkozott. A cél: , Az Úr Jézus
életének és csodáinak megismertetése."
A negyedik évfolyamon az első keresztények életével foglalkoztak. A pedagógiai
cél: , Jézus tanításának lényegesebb vonásait megismertetni és megértetni azt, hogy
csak akkor lehetünk Jézus követői, ha megismerjük és elfogadjuk tanításait és cse¬
lekedeteinkkel bizonyítjuk, hogy ragaszkodunk Hozzá!
Az ötödik évfolyamon ismét visszatértek az Ószövetséghez.
A hatodik évfolyamon az Újszövetség következett ismét, benne különös tekin¬
tettel Jézus Krisztus tanítására és váltságművére.
A hetedik évfolyamon végig az Apostolok cselekedeteiről írott könyv volt a tan¬
anyag.
A nyolcadik évfolyam pedagógiai célkitűzése: , Rendszeresen megismertetni a
Bibliában található nevezetesebb személyek rövid életrajzát [...], valamint azokat a
helyeket, amelyekben a Bibliai nevezetesebb események történtek.
Nemcsak textusok, hanem énekek is ki voltak jelölve atémákhoz kapcsolódóan.