Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Tudományterület
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Teológia és…
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000110/0157
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 158 [158]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000110/0157

OCR

Keywords: rural school teachers / innovation / reflection / pedagogy / community Nagy Mária Magyar tanító 1911-ben című írása! izgalmas bepillantást nyújt a 20. század elején munkálkodott tanítók és iskoláik világába. A statisztikai adatokra és folyóiratszövegekre építő tanulmány összegzésében megválaszolatlan kérdések sora hív további kutatásra: , Vajon hányan hallottak közülük a Gyermektanulmányi Társaságról? Hányan észlelték a szakmájukat fenyegető szociális nyugtalanságot, a lelkükért folyó politikai harcot? Hányan vettek részt a szakmai élet társas eseményeiben, vagy akár olvasták az azokról szóló híradásokat? Hányat érintett meg közülük az új, modern, gyermeklélektani megközelítésű nevelési szemlélet? Hányan követték munkájukban (tudatosan vagy akár kevésbé tudatosan) a gyakorlatias, cselekedtető iskola szellemiségét? Ezekre és az ezekhez hasonló kérdésekre sem statisztikai adataink, sem a vizsgált forrásokban ránk maradt információk nem tudnak választ adni"? A néptanítók saját lapjaikban közölt írásai, ha nem is alkalmasak arra, hogy a feltett kérdésekre kimerítő választ adjanak, mégis további fontos adalékokkal szolgálhatnak a kor iskolái és a bennük folyó nevelőmunka megismeréséhez. Az Evangélikus Népiskola című folyóirat, amelyet az egyetlen korabeli evangélikus pedagógiai havilapként tartottak számon;? a tudományos kutatás számára is értékes és egyelőre kevéssé felfedezett forrás, amelynek számos írása egykori tanítók ma is izgalmas szakmai reflexióját rejti. Tanulmányomban jelen kötet terjedelmi korlátaira és tartalmi fókuszára tekintettel csak néhány érdekességet emelek ki a hit és a tanulás kapcsolatára vonatkozóan a rendelkezésre álló anyagból, bízva abban, hogy egy korábbi történelmi korszak ,sSzövegtanúi" mai kontextusunkban is tanulsággal szolgálhatnak. A hivatkozásban a Hungaricana oldalain és a nyomtatott folyóiratokban is könnyebb visszakeresés érdekében egyszerűen a folyóirat adott évfolyamán belüli oldalszámokat jelzem. A szerzők személye jelen problémafelvető írásomban kevésbé központi jelentőségű, ezért mellőztem a megjelölésüket. A kiemelt gondolatok ugyanakkor sajátos tanuló ! NAGY 2006, 33-48. o. 2 Uo. 47. 0. 3 Evangélikus Népiskola 1894, 1. 0.; 1909, 151. o.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1926 px
Kép magassága
2693 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.04 MB
Permalinkből jpg
022_000110/0157.jpg
Permalinkből OCR
022_000110/0157.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde