Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000110/0000

Teológia és tanulás: a változás lehetősége. Az Evangélikus Hittudományi Egyetem oktatóinak és doktoranduszainak tanulmánykötete

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Theology and Learning: the Possibility of Change
Field of science
Teológia / Theology (13036), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Teológia és…
Type of publication
tanulmánykötet
022_000110/0157
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 158 [158]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000110/0157

OCR

Keywords: rural school teachers / innovation / reflection / pedagogy / community Nagy Mária Magyar tanító 1911-ben című írása! izgalmas bepillantást nyújt a 20. század elején munkálkodott tanítók és iskoláik világába. A statisztikai adatokra és folyóiratszövegekre építő tanulmány összegzésében megválaszolatlan kérdések sora hív további kutatásra: , Vajon hányan hallottak közülük a Gyermektanulmányi Társaságról? Hányan észlelték a szakmájukat fenyegető szociális nyugtalanságot, a lelkükért folyó politikai harcot? Hányan vettek részt a szakmai élet társas eseményeiben, vagy akár olvasták az azokról szóló híradásokat? Hányat érintett meg közülük az új, modern, gyermeklélektani megközelítésű nevelési szemlélet? Hányan követték munkájukban (tudatosan vagy akár kevésbé tudatosan) a gyakorlatias, cselekedtető iskola szellemiségét? Ezekre és az ezekhez hasonló kérdésekre sem statisztikai adataink, sem a vizsgált forrásokban ránk maradt információk nem tudnak választ adni"? A néptanítók saját lapjaikban közölt írásai, ha nem is alkalmasak arra, hogy a feltett kérdésekre kimerítő választ adjanak, mégis további fontos adalékokkal szolgálhatnak a kor iskolái és a bennük folyó nevelőmunka megismeréséhez. Az Evangélikus Népiskola című folyóirat, amelyet az egyetlen korabeli evangélikus pedagógiai havilapként tartottak számon;? a tudományos kutatás számára is értékes és egyelőre kevéssé felfedezett forrás, amelynek számos írása egykori tanítók ma is izgalmas szakmai reflexióját rejti. Tanulmányomban jelen kötet terjedelmi korlátaira és tartalmi fókuszára tekintettel csak néhány érdekességet emelek ki a hit és a tanulás kapcsolatára vonatkozóan a rendelkezésre álló anyagból, bízva abban, hogy egy korábbi történelmi korszak ,sSzövegtanúi" mai kontextusunkban is tanulsággal szolgálhatnak. A hivatkozásban a Hungaricana oldalain és a nyomtatott folyóiratokban is könnyebb visszakeresés érdekében egyszerűen a folyóirat adott évfolyamán belüli oldalszámokat jelzem. A szerzők személye jelen problémafelvető írásomban kevésbé központi jelentőségű, ezért mellőztem a megjelölésüket. A kiemelt gondolatok ugyanakkor sajátos tanuló ! NAGY 2006, 33-48. o. 2 Uo. 47. 0. 3 Evangélikus Népiskola 1894, 1. 0.; 1909, 151. o.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1926 px
Hauteur de l'image
2693 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.04 MB
Lien permanent vers jpg
022_000110/0157.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000110/0157.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu