OCR Output

Kodácsy-Simon Eszter Evangélikus Hittudományi Egyetem
egyetemi docens
E-mail: eszter.simon@lutheran.hu

DOL: 10.56037/978-963-380-28 1-6.05

Vajon a konfesszionális hitoktatás kiindulópontja és alapja, a Biblia tud-e arról a
tanulásképről, amelyet ma a konstruktív tanuláselmélet ír le, s ha igen, akkor ez
mit jelent a hittanóráról alkotott képünkre nézve? Bibliai elbeszélések példáin
keresztül a szerző rámutat arra, hogy a konstruktív tanulás fő elemeit hangsúlyos
elemként fedezhetjük fel, ennek pedig fontos következménye van a hittanórán
megvalósuló tanulás szervezésére és megvalósítására nézve, amennyiben nem
szeretnénk, hogy a hitoktatás formája elidegenedjen a hitoktatás tartalmától.

Kulcsszavak: konstruktív tanulás / teológia / Biblia / hitoktatás

Is the Bible, the starting point and foundation of denominational and confessional
Religious Education, aware of the image of the learning process represented by
what is now known as constructivist learning theory? If so, what does this mean
for the image of this Religious Education? Through examples of biblical narratives,
the author shows that the main elements of constructivist learning theory can be
discovered as the biblical stories’ essential and intrinsic elements, which has im¬
portant implications for the organisation and planning of the learning process in
the Religious Education classroom, if its form is not to be alienated from its content.

Keywords: constructive learning / theology / Bible / Religious Education

A 20. század utolsó évtizedeiben a kognitív pszichológia felismerései nyomán új
ismeretekkel gazdagodott a tudásról alkotott képünk, s ezek a felfedezések hatást