A teológiai képzés megújulásának új kölcsönhatásai
Pángyánszky Ágnes Evangélikus Hittudományi Egyetem
egyetemi docens
E-mail: agnes.pangyanszky@lutheran.hu
DOL: 10.56037/978-963-380-28 1-6.03
A teológiai képzés megújulásának kérdése aktuális kihívásként jelentkezik
a keresztény egyházak számára. Az elméleti képzés gyakorlati és spirituális
szempontú gazdagítása új utakat mutat a teológiai és a lelkészképzésben is.
A gyakorlatelmélet, a kontextusvizsgálat és a teológiai reflektivitás lehetőségei
egy holisztikusan megvalósuló, integrált képzési forma felé mutatnak, amelyet
nemzetközi, az egyházi teológiai oktatásról szóló jövőképek is rögzítenek.
Kulcsszavak: teológiai képzés / lelkészképzés / gyakorlati teológia / gyakorlat / kontextus
/ teológiai reflexió
New Interactions in the Renewal of Theological Education
The guestion of renewing theological education is a current challenge for Chris¬
tian churches. Enriching theoretical training with practical and spiritual per¬
spectives creates new paths in theological and pastoral training. The possibilities
offered by practice theory, contextual reflection and theological reflexivity
indicate the direction toward a holistic, integrated form of training, as outlined
in international visions of theological education.
Keywords: theological ecucation / ministry training / practical theology / practice / context
/ theological reflection