OCR Output

HINDUIZMUS ÉS A MÉDIA A 21. SZÁZADBAN

lagelu"-hoz képest, azonban a dalszöveg tartalma, mondanivalója és a videóklipek
vizuális kultúrája igen eltérő. Az előadó szintén férfi, de a hasonlóságok sora itt
veget is er. A „Pakistan hila denge” elöadöja, Sanjay Faizabadi annak idejen siker¬
telenül pröbält felvetelt nyerni mind az indiai hadseregbe, mind pedig betörni a
bhódzspúri pop piacára, azonban a hindutva pop 2014 óta tartó felemelkedése végre
megteremtette számára ennek a két érdeklődési körnek a metszetét, és azóta nép¬
szerű bhódzspuri popdalok hindutva-támogató feldolgozásaival keresi a kenyerét.
A , Pakistan hila denge" lényegi mondanivalója az, hogy ha Modi miniszterelnök
kiadja a parancsot, akkor a hindutva hű harcosai letörlik Pakisztánt a föld színéről.

Faizabadi megjelenése és viselkedése annyiban hasonlít Laxmi Dubeyhoz, hogy
mind a ketten egyfajta militáns, fenyegető aurát sugároznak, és arra akarják felhívni
a hindukat, hogy álljanak ki a saját érdekeikért és védjék meg magukat. Viszont
Faizabadi statikusabb és kevésbé karizmatikus, mint Laxmi Dubey: Faizabadi az
egész videó alatt egyhelyben áll egy mikrofon- és kottaállvány előtt, és időnként
méga dalszövegetis papírról olvassa. Az egyetlen táncmozdulat, amit végrehajt, úgy
tűnik, mintha Modi utánzása lenne, ugyanis a kettéosztott képernyő jobb oldalán
Modi látható, amint ujját a magasba emelve mond beszédet, míg a képernyő bal
oldalán Faizabadi teszi ugyanezt. A dal fő mondanivalója, hogy Modi hűséges hívei
készen állnak Pakisztán lerohanására: ezt hangsúlyozandó, Faizabadi is katonai
egyenruhát öltött, arcán pedig álcázó arcfesték van. Így ő maga is szimbolizálja
azt a hősies hazafit, akinek meg kell védenie Indiát a különböző veszélyektől. Fai¬
zabadi feltételezhetőleg egy zöld vászon előtt áll, amelyre digitális technológiával
különböző fegyvereket, harckocsikat és robbanásokat vetítenek, amelyek a dal
ritmusátis követik. A többi jelenetben egy hosszú montázst láthatunk, amely a híres
köztársaságnapi felvonuláson résztvevő indiai hadsereget és azindiai és pakisztáni
határon lévő Vágáh-átkelő legendás határzárási ceremóniájátis ábrázolja. Emellett
különböző filmekből is tartalmaz harcjeleneteket, illetve terroristák áldozataivá vált
emberek haláltusáját, valamint még számítógépes játékokból is mutat részleteket,
különös hangsúlyt fektetve a robbanásokra és rakétákra.

108