HINDUIZMUS ÉS A MÉDIA A 21. SZÁZADBAN
a púdzsá és a vendégség általános elemei a vratáknak, azonban Szantósií Má böjtje
azért is figyelemre méltó, mert különösen olcsó és egyszerű. Nincs szükség drága
kellékekre, az előírt hozzávalók a legszegényebb otthonokban is megtalálhatóak,
nem része időigényes zarándoklat, valamint a böjtölést a hétköznapi tevékenysé¬
gek közben is el lehet végezni. Így a vratát bárki, akár még a családi kassza fölött
jellemzően nem diszponáló háziasszonyok is elvégezhetik.
Annak ellenére, hogy az egyszerű rituálé már a vvrat kathában is hamar biztos
eredményeket ígér, igazán csak a film hatására terjedt el a hívek körében.
20. A film plakátja. Középen Szantósi Má, jobb oldalt a gonosz sógornők,
bal oldalt pedig Szantósi Má odaadó hívei, Birdzsú és Szatjavatí láthatók.
Szantósií Má eredettörténetének bemutatása után a film egy földi történetre kon¬
centrál: az istennő két odaadó hívének, Birdzsúnak, a költőnek, és Szatjavatínak, az
istenfélő hajadonnak a szerelmére és megpróbáltatásaira. Már megismerkedésükis
Szantósí Mához köthető, hisz egy templomi szertartás során szeretnek egymásba,
amikor Birdzsú az istennőt dicsőítő himnuszokat énekel, ami elbűvöli az egyébként
is nagyon vallásos Szatjavatít. Házasságkötésük után nagy boldogságban élnek
Birdzsú házában a nagycsaláddal együtt addig, amíg ármánykodó földi és égi nők
nem állnak a boldogságuk útjába. A fő problémát, Laksmi, Parvati és Szaraszvati,
vagyis a három legfontosabb istenség, Visnu, Siva és Brahmá feleségei jelentik,
akik megirigyelik Szantósí Má földi befolyását és próbatétel elé akarják állítani
Szantósít azzal, hogy megkeserítik legodaadóbb földi híve, Szatjavati életét. Ez
a földi világban úgy jelenik meg, hogy Szatjavati sógornői féltékenyek Birdzsú
művészkarrierjére, és megvetik, amiért ő nem a földeken végez kemény fizikai
munkát, mint az ő férjeik, hanem Szantösi Máról énekel dicsőítő himnuszokat.
Ezért kitervelik, hogy elüldözik a háztól, Szatjavatít pedig szolgasorba taszítják.