Az alfejezet címét adó idézet a 2010-es Raavan [Ravan] cimi film hindi valtozatabél
származik, amely akkor hangzik el, amikor a film városi szereplői, Rágini, Dév és
Hémánt Bíráról, a helyi kiskirályról beszélgetnek. Bár Dévnek, a városból falura
kihelyezett rendőrnek az a legfőbb célja, hogy elpusztítsa a bandavezért, azt sem
hallgathatja el, hogy a falusiak között Bírá nagy népszerűségnek örvend. Ráginíi,
Dév felesége ekkor teszi fel a kérdést Bírá jellemével és társadalmi megítélésével
kapcsolatban, amely végül a film központi kérdésévé is válik.
Bár a főszereplőket nem Rámának, Szítának és Rávanának hívják, a film címe
és a film során elhangzó intertextuális utalások sora egyértelművé teszi, hogy egy
Rámájana-adaptációról van szó. Méghozzá a korábban tárgyalt alkotásokhoz ha¬
sonlóan a Rámájana morális támadhatatlanságát megkérdőjelező történetek sorába
illik, miközben modern környezetbe és a jelenkor problémáinak kontextusába
helyezi a jól ismert történetet. A film Szítá és Rávana kapcsolatának szempontjából
közelíti meg az eseményeket, és az eposz egyik visszatérő elemével, Rámának Szítá
jellemével, hűségével és tisztaságával kapcsolatos kétségeivel foglalkozik. Az eposz
szerint ugyanis Ráma végül nem tudta megbocsátani Szítának, hogy bár önhibáján
kívül, de egy másik férfi házában is élt. Ez először Szítá száműzetéséhez, majd ha¬
láláhozis vezetett, annak ellenére, hogy Szítá többszöris bizonyította Ráma iránti
hűségét. A Raavan tulajdonképp Ráma féltékenységét gondolja tovább, és azzal a
gondolattal játszik el, hogy mi is történt volna, ha Szítá és Rávana között ténylegesen
romantikus kapcsolat alakul ki. Továbbá egy politikai-tärsadalmi szempontböl is
jelentős konfliktust, a törzsek és állami szervek közötti összetűzéseket is a film
témájává teszi a rendőrkapitány és törzsi lázadó szembeállításával.
A film ezzel a Rámájana kortárs, rigid értelmezését kérdőjelezi meg, amely szerint
Ráma, mint a higgadt, dharma törvényei alapján cselekvő hős áll szemben Rávana
túlzásokba eső, élvhajhászó, bűnös mentalitásával (Castro 2021: 47—48). A Raavan
tehát ezeket az egyértelmű kategóriákat bonyolítja meg azzal, hogy Rávana alakját
és motivációit állítja az előtérbe, azzal, hogy megindokolja Bírá tetteit, bemutatja
Ráginível való kapcsolatát és megkérdőjelezi Dév jellemének makulátlanságát.