Csizmadia Zoltán. 2021. , Technológia és társadalom — gép és ember viszonya". In Az önve¬
zető járművek világa. Társadalmi hatások és kihívások, szerkesztette Csizmadia Zoltán
és Rechnitzer János, 27-68. Budapest: Akadémiai Kiadó.
Dahmani, Louisa és Veronique D. Bohbot. 2020. „Habitual use of GPS negatively impacts
spatial memory during self-guided navigation”. Scientific Reports 10 (1): 6310. https://
doi.org/10.1038/s41598-020-62877-0.
Dant, Tim. 2004. „Ihe Driver-car”. Theory, Culture & Society 21 (4-5): 61-79. https://doi.
org/10.1177/0263276404046061.
Davenport, Shaun W., Shawn M. Bergman, Jacqueline Z. Bergman és Matthew E. Fearrington.
2014. „Twitter versus Facebook: Exploring the role of narcissism in the motives and
usage of different social media platforms”. Computers in Human Behavior 32: 212-20.
https://doi.org/10.1016/j.chb.2013.12.011.
David, Gaby és Carolina Cambre. 2016. „Screened Intimacies: Tinder and the Swipe Logic”.
Social Media + Society 2 (2): 205630511664197. https://doi.org/10.1177/2056305116641976.
Degli-Esposti, Sara. 2014. „When big data meets dataveillance: The hidden side of analytics”.
Surveillance & Society 12 (2): 209-25. https://doi.org/10.24908/ss.v12i2.5113.
Dessewffy Tibor. 2019. Digitális szociológia. Szociológiai képzelet a digitális korban. Budapest:
Typotex.
Dickmann, Frank. 2012. „City Maps Versus Map-Based Navigation Systems -An Empirical
Approach to Building Mental Representations”. The Cartographic Journal 49 (1):
62-69. https://doi.org/10.1179/174327741 1Y.0000000018.
Dillemuth, Julie. 2005. „Map Design Evaluation for Mobile Display”. Cartography and Geographic
Information Science 32 (4): 285-301. https://doi.org/10.1559/152304005775194773.
Dreyfus, Hubert L. 2009. On the Internet. London: Routledge.
Dreyfus, Hubert L. és Stuart E. Dreyfus. 1999. ,,The Challenge of Merleau-Ponty’s
Phenomenology of Embodiment for Cognitive science”. In Perspectives on Embodiment:
The Intersections of Nature and Culture, szerkesztette Gail Weiss és Honi Fern Haber,
103-20. New York, London: Routledge.
Dubbelman, Teun. 2013. Narratives of Being There: Computer Games, Presence and Fictional
Worlds. Doktori értekezés. Utrecht: Utrechti Egyetem.
Durkheim, Émile. 1978. , A szociológia módszertani szabályai". In A társadalmi tények
magyarázatáboz, 21-160. Budapest: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó.
Dusek Tamás. 2021. , A számszerűsített ember: az önszámlálás szociológiája". Szatisztikai
Szemle 99 (4): 389-91. https://doi.org/10.20311/stat2021.4.hu0389.
Ekdahl, David és Susanne Ravn. 2021. , Social bodies in virtual worlds: Intercorporeality
in Esports”. Phenomenology and the Cognitive Sciences 21: 293-316. https://doi.
org/10.1007/s1 1097-021-09734-1.
Engeln, Renee, Ryan Loach, Megan N. Imundo és Anne Zola. 2020. ,Compared to Facebook,
Instagram use causes more appearance comparison and lower body satisfaction in