1.4. Vállalati dekarbonizáció
Magyarország is vállalta, hogy 2050-re eléri a klímasemlegességet, amit
2020-ban törvénybe is foglalt az országgyűlés.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Nemzeti Tiszta Fej¬
lődési Stratégia megalkotásával határozta meg a főbb irányokat a klíma¬
semlegesség 2050-ig történő elérése érdekében. A megvalósítás elemei
közt az atomenergia, a , szennyező fizet elve" és a megújuló energia
térnyerése a mérvadóak, amivel a kis- és középvállalkozásokat is segí¬
teni kívánják, illetve amiket a Klíma- és természetvédelmi akciótervbe
foglalt intézkedések is nyomatékosítanak. Most készül Magyarország
Körforgásos Gazdasági Stratégiája is.
Ezen összefoglaló készítése közben jelent meg a hír, hogy az Egye¬
sült Királyság kormánya törvénybe foglalja a világ legambiciózusabb
éghajlatváltozási célját, amely 2035-ig 7896-kal csökkenti az emissziót
az 1990-es szinthez képest. (2021. április 20.)
1.4.6 Szabályozás, tudomány és gazdaság szerepe
1.4.6.1 Net Zero Tanácsadó Testület
A klímaváltozás kihívásainak megoldásához nemcsak az országok soha
nem látott összefogására van szükség, hanem az országokon belüli sza¬
bályozói, vállalati, tudományos és lakossági együttműködésre is.
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntarthato Fejlödesert (BCSDH)
kezdeményezésére egyedülállóan széles összefogásban, neves szakembe¬
rekkel létrejött a Net Zero Tanácsadó Testület, amelynek elsődleges célja,
hogy elősegítse, felgyorsítsa azt a folyamatot, amellyel a magyar gazdaság
2050-re klímasemlegessé válhat, ezzel fontos lépést téve a klímaváltozás
megällitäsäert.°
1.4.6.2 Magyar Eghajlatvältozäsi Tudomänyos Testület
(HUPCC)
A HUPCC célja, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos számos területet
érintő tudás, és a legújabb kutatási eredmények magyarországi vonatko¬
zásait tudományos értékelő formájában összegezze a nemzetközi IPCC
3 További információ: https://bcsdh.hu/neves-szakemberek-bevonasaval-jott-let¬
re-a-net-zero-advisory-board-a-karbonsemleges-magyar-gazdasagert/