Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000094/0000

Extramural English Activities and Individual Learner Differences. A case of Hungary

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Balázs Fajt
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000094/0123
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 124 [124]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000094/0123

OCR

EXTRAMURAL ENGLISH ACTIVITIES AND INDIVIDUAL LEARNER DIFFERENCES Table 35. Results of regression analysis regarding in-school anxiety EE activities B SEB ß t EE watching online videos on YouTube -.26 .06 -.22* -4.20 EE chatting with others -.22 .05 -.25* -4.59 EE watching videos on TikTok .13 .04 .19* 3.56 R? 14 F for change in R? 17.056 Note. B stands for regression coefficient. *p<.05 SE B — standard error associated with the coefficient B — standardized coefficient R? — stands for the proportion of variance in the dependent variable explained by the independent variables Two of the activities, YouTube videos and chatting, negatively correlate with in-school anxiety, which means the more learners chat or consume YouTube content, the less anxious they are in EFL classes. In contrast, TikTok positively correlates with in-school anxiety, meaning those who consume more TikTok content are more anxious in EFL classes. A possible explanation may be that TikTok is a more solitary activity and is less interactive than other social media platforms, such as Facebook or Instagram. As Bhandari and Bimo (2020: n.p.) point out, in the case of TikTok, “the crux of interaction is not between users and their social network, but between a user and what we call an ‘algorithmized’ version of self.” Opening TikTok results in being presented with a stream of videos compiled by an algorithm, and no communication is necessary between the user and the content provider. This kind of interaction is completely different from EFL classroom interactions, as in classes, students have to interact with both the teacher and their peers. Table 36. Results of regression analysis regarding extramural anxiety EE activities B SEB ß t EE chatting with others -.17 .05 -.21* -3.59 EE watching online videos on YouTube -.16 .06 -.15* -2.69 EE watching videos on TikTok .08 .03 .13* 2.42 EE paper-based reading -.15 .07 -.13* -2.16 R? 13 F for change in R? 11.569 Note. B stands for regression coefficient. *p<.05 SE B — standard error associated with the coefficient B — standardized coefficient R? - stands for the proportion of variance in the dependent variable explained by the independent variables * 122 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.02 MB
Permalinkből jpg
022_000094/0123.jpg
Permalinkből OCR
022_000094/0123.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde