Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000094/0000

Extramural English Activities and Individual Learner Differences. A case of Hungary

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Balázs Fajt
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000094/0097
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 98 [98]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000094/0097

OCR

EXTRAMURAL ENGLISH ACTIVITIES AND INDIVIDUAL LEARNER DIFFERENCES Table 12. Secondary school students" freguency of engagement in the different EE activities EE activities M SD 12. EE listening to music 4.83 52 10. EE read posts on Instagram 4.23 1.27 6. EE reading websites 3.98 1.14 9. EE watching videobloggers on YouTube 3.91 1.31 1. EE watching series in English 3.88 1.22 16. EE watching TikTok videos 3.66 1.75 7. EE watching movies 3.52 1.22 18. EE reading news in English 3.27 1.45 2. EE watching tutorial videos 3.20 1.28 3. EE playing video games 3.16 1.69 13. EE reading posts on Facebook 3.14 1.60 8. EE reading blogs 2.93 1.44 5. EE reading Twitter posts 2.83 1.67 4. EE chatting with others 2.17 1.42 14. EE watching gamers on Twitch 2.08 1.53 11. EE reading books 2.01 1.26 15. EE reading magazines 1.87 1.20 17. EE reading newspapers 1.79 1.16 It becomes apparent from Table 12 that the most favored EE activities are listening to music in English, checking posts on Instagram, and using social media. The least favored EE activities are reading English-language books, magazines, and newspapers. This may be traced back to learners’ age-related reading habits and the fact that this generation tends to read traditional media less than previous generations. Participants’ previously analyzed language level differences could also be a reason for the low mean scores, i.e., it could be hypothesized that learners at B2 and C1 levels are more likely to read lengthy texts in English, but also that those who read more are also more likely to have a high level of English. In addition, if we take a closer look at the EE activities in Table 8, we can easily notice that there is a tendency for the EE activities at the bottom to be more time-consuming and require relatively more attention than the ones at the top; therefore, the usual time required for engaging in them decreases from top to bottom. In our fast-paced world, where we are surrounded by all kinds of smart devices, it is no surprise that secondary school students will primarily engage in and prefer activities that they can primarily do on their smartphones, and much more time-consuming activities will be +06 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.06 MB
Permalinkből jpg
022_000094/0097.jpg
Permalinkből OCR
022_000094/0097.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde