OCR
FÜGGELÉK the Passions and Vondel’s ’staetveranderinge,” in: The Passions in the Arts of the Early Modern Netherlands, ed. Stephanie S. Dickey and Herman Roodenburg, Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek, 60 (2010) 283-305. SLUYTER 2014 Eric Jan Sluijter, ,How Rembrandt surpassed the Ancients, Italians and Rubens as the Master of ’the Passions of the Soul”, Low Countries Historical Review, 129, (2014) no. 2, 63-89. SLUNTER 2015 Eric Jan Sluijter, Rembrandt’ Rivals. History Painting in Amsterdam, 1630-1650. John Benjamins Publishing, Amsterdam—Philadelphia, 2015 SmitH 1985 David R. Smith, ,, Towards a Protestant Aesthetics: Rembrandt’s 1655 Sacrifice of Isaac”, in: Art History, 8 (1985) 290-302. SMITHSON 1983 Isaiah Smithson, ,,The Moral View of Aristotle’s Poetics”, Journal of the History of Ideas, 44, (1983) 3-17 SOMMER 2016 Manfred Sommer, Von der Bildfläche. Eine Archäologie der Lineatur. Suhrkamp, Berlin, 2016 SourIAU 1949 Etienne Souriau, ,,Time in the Plastic Arts”, Journal of Aesthetics and Art Criticism, 7 (1949) 294307. SPENCER 1957 John R. Spencer, ,Ut Rhetorica Pictura. A Study in Quattrocento Theory of Painting”, Journal of the Warburg and Courtauld Institute, 20 (1957) 26-44. STAROBINSKI 2007 Jean Starobinski, , A megálmodott áldozat", ford. Lőrinszky Ildikó, in: Poppea fátyla. Jean Starobinski válogatott irodalmi tanulmányai, szerk. Szávai Dorottya. Kijárat, Budapest, 2007, 135—153. STEcHow 1948 Wolfgang Stechow, Review , Jakob Rosenberg’s Rembrandt”, Cambridge, 1948, The Art Bulletin, 32 (1950) STECHOW 19504 Wolfgang Stechow, ,Review Ludwig Münz: "The Etchings of Rembrandt”, The Art Bulletin, 33 (1950) 252-255. StEcHOw 1973 Wolfgang Stechow, ,,Rembrandt’s Representations of the ’Raising of Lazarus ” Bulletin of the Los Angeles County Museum of Art, 19 (1973) no. 2, 6-11. STEINBERG 2018 Leo Steinberg, „What I Like about Prints”, Art in Print, 7. (2018), no 5, 3-28. SToicxiTA 1998 Victor I. Stoichita, Das selbstbewuffte Bild. Vom Ursprung der Metamalerei. Wilhelm Fink, München, 1998 [eredetileg: L'Instauration du tableau: métapeinture à l'oube des temps modernes. Librairie des Méridiens, Klinksieck et Cie, Paris, 1993] SToICHITA 2001 Victor I. Stoichita, ,Imago Regis. Kunsttheorie und kônigliches Porträt” in: Las Meninas im Spiegel der Deutungen. Eine Einführung in die Methoden der Kunstgeschichte, Hrsg. Thierry Greub, Dietrich Reimer, Berlin, 2001, 207-234. StusBE 1968 Wolf Stubbe, „Geschichte de zeichnerischen und druckgraphischen Techniken”, in: Das grosse Buch der Graphik, Hısg. Hermann Boekhoff, Fritz Winzer. Westemann, Braunschweig, 1968 STUMPEL 2000 Jeroen Stumpel, ,A Twelfth Attempt: The 790 Subject of Rembrandt’s "History Piece’ in Leiden”, Simiolus, 28. (2000/2001) 44-50. STUCKELBERGER 1996 Johannes Stiickelberger, Rembrandt und die Moderne. Der Dialog mit Rembrandt in der deutschen Kunst um 1900. Wilhelm Fink, Miinchen, 1996 Summers 1977 David Summers, ,,Contrapposto: Style and Meaning in Renaissance Art”, The Art Bulletin, 59 (1977) 336-361. SUTHOR 2014 Nicola Suthor, Rembrandts Rauheit. Eine phänomenologische Untersuchung. Wilhelm Fink, München, 2014 SZONDI 1979 Peter Szondi, A modern dráma elmélete, 1880-1950, ford. Almäsi Miklós. Gondolat, Budapest, 1979 SZONDI 2002 Peter Szondi: A modern dráma elmélete, ford. Almási Miklós. Osiris, Budapest, 2002 SZŐNYI 2004 Szőnyi György Endre, Pictura e scriptura. Hagyományalapú kulturális reprezentációk huszadik századi elméletei (Ikonológia és műértelmezés 10). JATEPress, Szeged, 2004 TATARKIEWICZ 2000 Wladyslaw Tatarkiewicz, Az esztétika alapfogalmai. Hat fogalom története, ford. Sajó Sándor. Kossuth, Budapest, 2000 THIELEMANN 2018 Andreas Thielemann, , Stone to Flesh: Rubens’ Treatise De Imitatione Statuarum”, in: Rubens and the Human Body, ed. Cordula van Wyhe. Brepols Turnhout, 2018, 41-101. THomkA 1998 Narrativak 1. Kepelemzes, väl., szerk. Thomka Beata. Kijérat, Budapest, 1998 Tico SEIFERT 2009 Christian Tico Seifert, , Leonardo und Jan Wierix. Bemerkungen zu Rembrandts "Hochzeit Simsons’, Jahrbuch der Berliner Museen [Beiheft Rembrandt — Wissenschaft auf der Suche. Beiträge des Internationalen Symposiums Berlin, 4-6. November 2006] 51 (2009) 131-136. Tounay 19874 Tolnay Karoly, , Bruegel: Ikarosz bukása", ford. Széphelyi E. Gyérgy, in: U6, Teremté géniuszok — Van Eycktél Cézanne-ig, val. és szerk. Tímár Árpád. Gondolat, Budapest, 1987, 150-169. Toinay 19878 Tolnay Károly, , Idősebb Pieter Bruegel. Halála négyszázadik évfordulójára", ford. Réz Pál, in: U6, Teremté géniuszok — Van Eycktől Cézanne-ig, vál. és szerk. Tímár Árpád. Gondolat, Budapest, 1987, 150-169. Toınay 1987c Tolnay Käroly, „Rembrandt: A posztóscéh elöljárói (Műértelmezés)", ford. Széphelyi F. György, in: U6, Teremté géniuszok — Van Eycktől Cézanne-ig, vál. és szerk. Tímár Árpád. Gondolat, Budapest, 1987, 209-216. Toru 2004 Toth Szilvia: Kultusz és naplö. Verhaeren es Brédy Rembrandt-értelmezése, PhD értekezés, témavezető Kabdebó Lóránt. Miskolc, 2004. http://midra. uni-miskolc.hu/document/6182/1630.pdf TümrEL 1968 Christian Tümpel, „Ikonographische Beitráge zu Rembrandt. Zur Deutung und Interpretation seiner Historien”, Jahrbuch der Hamburger Kunstsammlungen, 13 (1968) 95-126.