OCR Output

FÜGGELÉK

the Passions and Vondel’s ’staetveranderinge,” in: The
Passions in the Arts of the Early Modern Nether¬
lands, ed. Stephanie S. Dickey and Herman Rooden¬
burg, Nederlands Kunsthistorisch Jaarboek, 60 (2010)
283-305.

SLUYTER 2014 Eric Jan Sluijter, ,How Rembrandt surpas¬
sed the Ancients, Italians and Rubens as the Master
of ’the Passions of the Soul”, Low Countries Historical
Review, 129, (2014) no. 2, 63-89.

SLUNTER 2015 Eric Jan Sluijter, Rembrandt’ Rivals. History
Painting in Amsterdam, 1630-1650. John Benjamins
Publishing, Amsterdam—Philadelphia, 2015

SmitH 1985 David R. Smith, ,, Towards a Protestant Aest¬
hetics: Rembrandt’s 1655 Sacrifice of Isaac”, in: Art His¬
tory, 8 (1985) 290-302.

SMITHSON 1983 Isaiah Smithson, ,,The Moral View of
Aristotle’s Poetics”, Journal of the History of Ideas, 44,
(1983) 3-17

SOMMER 2016 Manfred Sommer, Von der Bildfläche. Eine
Archäologie der Lineatur. Suhrkamp, Berlin, 2016

SourIAU 1949 Etienne Souriau, ,,Time in the Plastic Arts”,
Journal of Aesthetics and Art Criticism, 7 (1949) 294¬
307.

SPENCER 1957 John R. Spencer, ,Ut Rhetorica Pictura. A
Study in Quattrocento Theory of Painting”, Journal of
the Warburg and Courtauld Institute, 20 (1957) 26-44.

STAROBINSKI 2007 Jean Starobinski, , A megálmodott áldo¬
zat", ford. Lőrinszky Ildikó, in: Poppea fátyla. Jean
Starobinski válogatott irodalmi tanulmányai, szerk. Szá¬
vai Dorottya. Kijárat, Budapest, 2007, 135—153.

STEcHow 1948 Wolfgang Stechow, Review , Jakob Rosen¬
berg’s Rembrandt”, Cambridge, 1948, The Art Bulle¬
tin, 32 (1950)

STECHOW 19504 Wolfgang Stechow, ,Review Ludwig
Münz: "The Etchings of Rembrandt”, The Art Bulletin,
33 (1950) 252-255.

StEcHOw 1973 Wolfgang Stechow, ,,Rembrandt’s Repre¬
sentations of the ’Raising of Lazarus ” Bulletin of the
Los Angeles County Museum of Art, 19 (1973) no. 2,
6-11.

STEINBERG 2018 Leo Steinberg, „What I Like about Prints”,
Art in Print, 7. (2018), no 5, 3-28.

SToicxiTA 1998 Victor I. Stoichita, Das selbstbewuffte
Bild. Vom Ursprung der Metamalerei. Wilhelm Fink,
München, 1998 [eredetileg: L'Instauration du tableau:
métapeinture à l'oube des temps modernes. Librairie des
Méridiens, Klinksieck et Cie, Paris, 1993]

SToICHITA 2001 Victor I. Stoichita, ,Imago Regis. Kunst¬
theorie und kônigliches Porträt” in: Las Meninas im
Spiegel der Deutungen. Eine Einführung in die Metho¬
den der Kunstgeschichte, Hrsg. Thierry Greub, Dietrich
Reimer, Berlin, 2001, 207-234.

StusBE 1968 Wolf Stubbe, „Geschichte de zeichnerischen
und druckgraphischen Techniken”, in: Das grosse Buch
der Graphik, Hısg. Hermann Boekhoff, Fritz Winzer.
Westemann, Braunschweig, 1968

STUMPEL 2000 Jeroen Stumpel, ,A Twelfth Attempt: The

790

Subject of Rembrandt’s "History Piece’ in Leiden”,
Simiolus, 28. (2000/2001) 44-50.

STUCKELBERGER 1996 Johannes Stiickelberger, Rembrandt
und die Moderne. Der Dialog mit Rembrandt in der deut¬
schen Kunst um 1900. Wilhelm Fink, Miinchen, 1996

Summers 1977 David Summers, ,,Contrapposto: Style
and Meaning in Renaissance Art”, The Art Bulletin, 59
(1977) 336-361.

SUTHOR 2014 Nicola Suthor, Rembrandts Rauheit. Eine
phänomenologische Untersuchung. Wilhelm Fink, Mün¬
chen, 2014

SZONDI 1979 Peter Szondi, A modern dráma elmélete,
1880-1950, ford. Almäsi Miklós. Gondolat, Budapest,
1979

SZONDI 2002 Peter Szondi: A modern dráma elmélete, ford.
Almási Miklós. Osiris, Budapest, 2002

SZŐNYI 2004 Szőnyi György Endre, Pictura e scriptura.
Hagyományalapú kulturális reprezentációk huszadik
századi elméletei (Ikonológia és műértelmezés 10).
JATEPress, Szeged, 2004

TATARKIEWICZ 2000 Wladyslaw Tatarkiewicz, Az esztétika
alapfogalmai. Hat fogalom története, ford. Sajó Sándor.
Kossuth, Budapest, 2000

THIELEMANN 2018 Andreas Thielemann, , Stone to Flesh:
Rubens’ Treatise De Imitatione Statuarum”, in: Rubens
and the Human Body, ed. Cordula van Wyhe. Brepols
Turnhout, 2018, 41-101.

THomkA 1998 Narrativak 1. Kepelemzes, väl., szerk.
Thomka Beata. Kijérat, Budapest, 1998

Tico SEIFERT 2009 Christian Tico Seifert, , Leonardo und
Jan Wierix. Bemerkungen zu Rembrandts "Hochzeit
Simsons’, Jahrbuch der Berliner Museen [Beiheft Remb¬
randt — Wissenschaft auf der Suche. Beiträge des Inter¬
nationalen Symposiums Berlin, 4-6. November 2006]
51 (2009) 131-136.

Tounay 19874 Tolnay Karoly, , Bruegel: Ikarosz bukása",
ford. Széphelyi E. Gyérgy, in: U6, Teremté géniuszok
— Van Eycktél Cézanne-ig, val. és szerk. Tímár Árpád.
Gondolat, Budapest, 1987, 150-169.

Toinay 19878 Tolnay Károly, , Idősebb Pieter Bruegel.
Halála négyszázadik évfordulójára", ford. Réz Pál, in:
U6, Teremté géniuszok — Van Eycktől Cézanne-ig, vál.
és szerk. Tímár Árpád. Gondolat, Budapest, 1987,
150-169.

Toınay 1987c Tolnay Käroly, „Rembrandt: A posztóscéh
elöljárói (Műértelmezés)", ford. Széphelyi F. György,
in: U6, Teremté géniuszok — Van Eycktől Cézanne-ig,
vál. és szerk. Tímár Árpád. Gondolat, Budapest, 1987,
209-216.

Toru 2004 Toth Szilvia: Kultusz és naplö. Verhaeren es
Brédy Rembrandt-értelmezése, PhD értekezés, témave¬
zető Kabdebó Lóránt. Miskolc, 2004. http://midra.
uni-miskolc.hu/document/6182/1630.pdf

TümrEL 1968 Christian Tümpel, „Ikonographische
Beitráge zu Rembrandt. Zur Deutung und Interpreta¬
tion seiner Historien”, Jahrbuch der Hamburger Kunst¬
sammlungen, 13 (1968) 95-126.