OCR Output

Új Művészet, 2004/8. 20-23. [újraközölve: Uő, Az
értelmezés tébolya, Hermeneutikai tanulmányok. Kijárat,
Budapest, 2008, 105-114.]

Renyı 2004c Renyi Andräs: , Az ékesszóló kép. Adalékok
Rembrandt prédikátrportréinak retorikájához", Új
Mivészet, 15 (2004) 11, 4-8.

RÉNYI 2005 Rényi András, , Az elfojtott pátosz formulái.
Aby Warburg Rembrandtról: kultúratudomány és
recepcióesztétika", Enigma, 12 (2005) no. 46, 77-135.

RÉNYI 2006A Rényi András, ,, Rembrandt és korunk" —
ötven év után. Fülep Lajos 1956-os előadásától egy mai
kortárs kiállításig", in: Rembrandt — kortárs magyar
művészek válaszolnak/Contemporary Hungarian Artists
Respond, Szépművészeti Mizeum—SZASZ, Budapest,
2006, 12-24. [üjraközölve: Uő, Az értelmezés tébolya,
Hermeneutikai tanulmányok. Kijárat, Budapest, 2008,
130-166.]

RÉNYI 20068 Rényi András: , Tolnay Károly (1899-1981),
avagy a művészettörténeti utópia szelleme", in: , Embe¬
rek, és nem frakkok". A magyar művészettörténet-írás
nagy alakjai. Tudománytörténeti esszégyűjtermény, szerk.
Markója Csilla és Bardoly István, II. kötet, Enigma,
XIII. évf., 2006, 48. szám, 315—328.

RÉNYI 2007 Rényi András, , A reveláció retorikája", Művé¬
szettörténeti Értesítő, 56 (2007) 139-147.

RÉNYI 2008 Rényi Andras, Az értelmezés tébolya. Hermeneu¬
tikai tanulmányok. Kijárat, Budapest, 2008

RÉNYI 20094 Rényi András, ,Az evidencia csapdái. Az
önmagát keretező kép és a festészet teleológiája Remb¬
randt egy kései önarcképén", Enigma, 17 (2009) no.
61. 64—90.

RÉNYI 20098 Rényi András, ,A tekintet ideje", in: ‘Col
tempo — A W.-projekt. Forgdcs Peter installaciöja, kurä¬
tor Rényi András. 53. Nemzetközi Velencei Képzőmű¬
vészeti Biennálé, 2009. Műcsarnok, Budapest, 2009,
10—25.

RÉNYI 2009c Rényi András, ,A látható színeváltozása.
További adalékok Caravaggio "naturalizmusának" képi
szintaxisához", in: ,A feledés árja alól új földeket hódí¬
tok vissza". Irások Tímár Árpád tiszteletére, szerk. Bar¬
doly István, Jurecskó László, Sümegi György. MTA
Művészettörténeti Kutatóintézet-Mission Art Galéria,
Budapest, 2009. 118-137.

Renvı 2009D Rényi András, ,A tűz körül — Rembrandt:
Péter tagadása, Szépművészeti Múzeum, Nincs lehetet¬
len", Revizor, 2009. 05. 24. https://revizoronline.com/
hu/cikk/1514/rembrandt-peter-tagadasa-szepmuvesze¬
ti-muzeum-nincs-lehetetlen/

Renyı 2013 Rényi András: , Befogadás testközelben. A
conversio vallásos tapasztalatának esztétikai közvetítése
Caravaggio római Szent Pál-képén", in: Conversio. Az
Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi
Karán 2011. szeptember 22—23-án tartott vallástudomá¬
nyi konferencia előadásai, szerk. Déri Balázs et al. ELTE
BTK Vallästudomänyi Központ, Budapest, 2013,
77-84.

RÉNYI 20144 Rényi András, , A festett színpadtól a színre

FELHASZNÁLT IRODALOM

vitt festményig. Adalékok a korai Rembradt festői
narrációjának kérdéséhez", in: Rembrandt és a holland
arany évszázad festészete, szerk. Ember Ildikó. Szépmű¬
vészeti Müzeum, Budapest, 2014, 58-81. [Kar. BuDA¬
PEST 2014]

Renvı 20148 Renyi Andräs, „Az áttetsző káosz. Változatok
a különbségre: képhermeneutikai reflexiók egy Remb¬
randt-rézkarc szemlélése közben", Enigma, 21 (2014)
no. 79, 90-128.

Renvı 2017 Renyi Andräs, „Ihe Pitfalls of Obviousness.
The Self-framing Picture and the "Ieleology’ of Pain¬
ting in a Late Self-portrait by Rembrandt”, Acta Histo¬
riae Artium, 58 (2017) 127-151.

Renyı 2020 Rényi András, , A dramaturgiai megkülönböz¬
tetés. Adalékok a rembrandti képszínpad szintaxisának
kérdéséhez", Enigma, 26 (2020) no. 100, 93-111.

RıcoEur 1987 Paul Ricoeur, „A tanüsäg hermeneutikäja”,
ford. Angyalosi Gergely, in: A hermeneutika elmelete, I¬
II., Szöveggyűjtemény, vál. és szerk. Fabinyi Tibor (Iko¬
nológia és műértelmezés, 3.), Szeged, 1987, 273—381.

RicoEuR 1995 Paul Ricoeur, A kinyilatkoztatás eszméjé¬
nek hermeneutikai megalapozdsa — Bibliai hermeneu¬
tika, ford. Bogárdi Szabó István, Mártonffy Marcell.
Hermeneutikai Kutatóközpont, Budapest, 1995

RizcEL 1882 Hermann Riegel, Beiträge zur niederlän¬
dischen Kunstgeschichte, 1., Weidmannsche Buchhand¬
lung, Berlin, 1882

Rect 1931 Riegl, Alois, Das holländische Gruppenporträt,
I-IL., Hrsg. von Karl M. Swoboda, Druck und Verlag
der Österreichischen Staatsdruckerei, Wien, 1931

Rıesr 1998 Alois Riegl, „A holland csoportkep kialakuläsa;
Rembrandt csoportkepfesteszete”, in: Uő, Művészet¬
történeti tanulmányok, vál. Beke László, ford. Adamik
Lajos, Balassi Kiadö, Budapest, 1998, 141-211.

RijcKEvoRSEL 1932 Joannes Leo Antonius Aloisius Maria
(Jan) van Rijckevorsel, Rembrandt en de Traditie. L. &
J. Brusses’s, Rotterdam, 1932

RINGBOM 1989 Sixten Ringbom, , Action and Report: The
Problem of Indirect Narration in the Academic Theory
of Painting”, Journal of the Warburg and Courtauld Ins¬
titutes, 52 (1989) 34-51.

RITTER 2007 Joachim Ritter, , A táj. Az esztétikum funk¬
ciója a modern társadalomban", in: Uő, Szubjektivitás.
Válogatott tanulmányok, ford. Papp Zoltán. Atlantisz,
Budapest, 2007, 113—143.

ROBINSON 1969 Franklin W. Robinson, ,A Note on the
Visual Tradition of Balaam and his Ass”, Oud Holland,
84 (1969) 238-244.

ROBINSON 1980 William W. Robinson, ,, Ihis Passion of
Prints’, Collecting and Connoisseurship in Northern
Europe during the Seventeenth Century”, in: Printma¬
king in the Age of Rembrandt, ed. Clifford S. Ackley,
Museum of Fine Arts. Boston, 1980, XXVII-XLVIII.
[KAr. Boston 1980]

RoGerson 1953 Brewster Rogerson, „Ihe Art of Painting
the Passions”, Journal of the History of Ideas, 14 (1953)
1, 68-94.

787