OCR Output

FÜGGELÉK

Forgiving in Rembrandts Return of the Prodigal Son
(1668)”, in: Art, Emotion and Value. 5th Mediterranean
Congress of Aesthetics, eds. M. José Alcaraz, Matilde
Carrusco, Salvador Rubido. University of Murcia, Car¬
tagena, 2011, 291-300.

PREIMESBERGER 1999 Rudolf Preimesberger, „Einleitung”,
in: Porträt — Geschichte der klassischen Bildgattungen
in, Quellentexten und Kommentaren, 11., Hrsg. Rudolf
Preimesberger, Hannah Baader, Nicola Suthor. Diet¬
rich Reimer, Berlin, 1999, 13-64.

PREIMESBERGER 2009 Rudolf Preimesberger, ,, Inventio’ in
Rembrandts Frühwerk. ’Die Erweckung des Lazarus’
in Los Angeles und ’Die Reue des Judas’ in englischem
Privatbesitz”, Jahrbuch der Berliner Museen [Beiheft
Rembrandt — Wissenschaft auf der Suche. Beitrage des
Internationalen Symposiums Berlin, 4-6. November
2006], 51 (2009) 97-112.

Pucuisı 1998 Catharina R. Puglisi, Caravaggio, Phaidon,
London, 1998

PUTTFARKEN 1985 Thomas Puttfarken, Roger de Piles’
Theory of Art. Yale University Press, New Heaven—Lon¬
don, 1985

PUTTFARKEN 1992 Thomas Puttfarken, ,, Tizians Pesaro-Ma¬
donna: Mafstab und Wirkung”, in: Der Betrachter ist
im Bild, Hrsg. Kemp, Wolfgang. Dietrich Reimer Ver¬
lag, Hamburg-Berlin, 1992, 94-122.

PUTTFARKEN 2003 Thomas Puttfarken, „Aristotle, Titian,
and Tragic Painting”, in: Art and Thought, ed. Dana
Arnold, Margaret Iversen. Blackwell Publishing, Mal¬
den, 2003, 9-27.

RADNÓTI 1977 Radnóti Sándor, ,A műértelmezés világ¬
képe". Mozgó Világ, 3 (1977) 4, 90-99.

RADNÓTI 1980 Radnóti Sándor, „Max Dvofäk, avagy
a művészetfogalom historizálása" [utószó], in: Max
Dvofäk, A müveszet szemlélete. Válogatott tanulmá¬
nyok, ford. Vajda Mihály. Corvina, Budapest, 1980,
373—398.

RADNÓTI 1986 Radnóti Sándor, , A pátosz és a démon. Aby
Warburgról" [utószó] in: Aby Warburg, Pogány-antik
jöslds Luther kordbél, ford. Adamik Lajos. Helikon,
Budapest, 1986, 103-121.

RADNÓTI 1990 Radnóti Sándor, ,, Tisztelt közönség, kulcsot
te találj. . . ". Gondolat, Budapest, 1990

RADNÓTI 2010 Radnóti Sándor, ,,Jöjj és láss"? A modern
művészetfogalom keletkezése: Winckelmann és a következ¬
mények. Atlantisz, Budapest, 2010

RADNÓTI 2022 Radnóti Sándor: A táj keletkezéstörténetei.
» Ők, akik nézték Hannibál hadát". Atlantisz, Budapest,
2022

RAurr 1980 Hans-Joachim Raupp, ,,Selbstbildnisse und
Küntlerporträts — Ihre Funtion und Bedeutung”, in:
Selbstbildnisse und Künstlerporträts von Lucas van Ley¬
den bis Anton Raphael Mengs, Austellung im Herzog
Anton Ullrich Museum vom 3. Juli bis 14. September,
Braunschweig, 1980, 7-35.

Raupp 1983 Hans-Joachim Raupp, „Ansätze zu einer
Theorie der Genremalerei in den Niederlanden im 17.

786

Jahrhundert”, Zeitschrift für Kunstgeschichte, 46 (1983)
401-418.

Raupe 1994 Hans-Joachim Raupp, „Rembrandts Radie¬
rungen mit biblischen Themen 1640-1650 und das
"Hundertguldenblatt””, in: Zeitschrift für Kunstge¬
schichte, 57 (1994) 403-420.

REBENTISCH 2003 Juliane Rebentisch, Ästhetik der Installa¬
tion. Suhrkamp, Frankfurt am Main, 2003

REGTEREN ALTENA 1973 I. Q. Regteren Altena, „Remb¬
randts Persönlichkeit”, in: Neue Beiträge zur Remb¬
randt-Forschung, Hısg. Otto von Simson, Jan Kelch.
Gebr. Mann, Berlin, 1973, 176-188.

REGTEREN ALTENA 1948-1949 I. Q. Regteren-Altena,
»Rembrandt’s Way to Emmaus”, Kunstmuseet Ärsskrift,
1948/1949, 1-25.

RÉNYi 1984 Rényi András, , Drámai jelenlét és emberi érvé¬
nyesség. Rembrandt korai /uidds-képe és a festett szin¬
pad dramaturgiäja”, Vildgossdg, 25 (1984) 296-305.

Renvı 1990-1992 Renyi Andras, „Ästhetische Erfahrung
und kunstgeschichtliche Hermeneutik. Ein Versuch,
Rembrandt’s Die drei Kreuze als Radierung zu deuten”,
Acta Historiae Artium, 35 (1990/1992) 93-108.

Renvı 1997 v. 8 Renyi Andräs, „A tekozlö tekintet. Kiser¬
let egy kései Rembrandt-mü képhermeneutikai meg¬
kézelitésére”, Enigma, 3 (1997) — 4 (1998), no. 14/15,
95-131.

Renvı 1997 Renyi Andras: ,,Dioniizosz tiikre. Derek Jar¬
man erotomán hermenutikája és a Caravaggio-kihi¬
vas”, Metropolis, 1997 ösz. 86-100. [üjraközölve: U6,
A testek világlása. Hermeneutikai tanulmányok. Kijárat,
Budapest, 1999, 287-316.]

RÉNYi 1999 Rényi András: A testek vildgläsa. Hermeneutikai
tanulmányok. Kijárat, Budapest, 1999

RÉNYI 20014 Rényi András, , A holtpont igézete. Adalékok
Caravaggio 'naturalizmusänak’ kepi szintaxisähoz”, in.
Enigma, 7 (2001) no. 30, 5-19. [üjraközölve: Uö, Az
értelmezés tébolya, Hermeneutikai tanulmdnyok., Kija¬
rat, Budapest, 2008, 38-58.]

RÉNYI 20018 Rényi András, , Az áttetsző bölcs", in: Dom¬
bormű. Esszék, tanulmányok Poszler György tiszteletére,
szerk. Bárdos Judit, Liget, Budapest, 2001, 314—330.
[újraközölve: , Fölkínálkozás és hozzáférhetetlenség,
Rembrandt: Szent Jeromos itáliai tájban", in: Uő, Az
értelmezés tébolya, Hermeneutikai tanulmányok., Kijá¬
rat, Budapest, 2008, 89-104.]

RÉNYI 2002 Rényi András, , Kontúrvázlat, árnyalás nél¬
kül. Előszó a válogatáshoz", in: A , Michelangelo"-pa¬
radigma a művészettörténetben: stílustörténet, ikonológia,
hermeneutika. Szöveggyűjtemény, szerk. Rényi András,
Enigma, 9 (2002) no. 33, 5-17.

Renyı 20044 Renyi Andräs, „Egy kosär gyümölcstöl a
Gyümölcskosárig. A fenomén és mű c. tanulmánykötet
olvasása közben", in: VWulgo, 5 (2004) 1, 140-154.
[újraközölve: Uő, Az értelmezés tébolya, Hermeneutikai
tanulmányok. Kijárat, Budapest, 2008, 16-37.]

RÉNYi 20048 Rényi András, , A technika igazsága. Képher¬
meneutikai reflexiók egy becsi Rembrandt-kiällitäsröl”,