OCR
4.2.3 4.2.4 4.2.5 4.3 4.3.1 4.3.2 4.4 4.2.2.3 A térgykapcsolat mint képfolyamat: deixis és körkörösség .................... 241 4.2.2.4 Akcié és reakciô: a térgykapcsolatok dialogicitésa ........................... 245 Részvétel és intenzitás: az abszorpció színháza és a jelenlét alakzatai . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 4.2.3.1 A jelenlét alakzatai ...............................,.,,,.,.222,2,.220 249 4.2.3.2 Az abszorpciö mint az akciödramaturgia nullfoka. Elemi, müveltetö és reciprok tranzitivités .............................................. 251 4.2.3.3 Performativ jelenlétek: a képszinpadi ,viselkedés” fenomenolégiäja ............. 258 4.2.3.4 Disszociált jelenlétek: a körkörös tárgykapcsolat megszakadása vagy felfüggesztése . . . . . 263 4.2.3.5 A visszaható jelenlét képszínpadi alakzatai. Az önreflexió mint autonóm cselekvés . . .. 266 Exkurzus: a portré dramatológiájához. Futólagos mejegyzések a tronie, a portrait historié, a dramatizált önarcképek és a csoportképek speciális helyzetéhez ...................... 273 Hic et nunc: a jelenet szintaxisa ............................................... 278 4.2.4.1 A jelenetegesz mint az itt & most küzüssége ................................ 278 4.2.4.2 Goethe igazséga: még egyszer Az irgalmas szamariténusrôl .................... 279 4.2.4.3 A dramaturgiai megkülönböztetés. A jelenlét modusai és a drámai személyek eltéré szabadsägfoka ..............................................2 282 4.2.4.4 Az egyszemélyes drâma külônôs esete .................................... 283 A dialégus mint térgykapesolat .............................................2 303 4.2.5.1 Erving Goffman és a mikrodramaturgiai keretelemzés môdszere ............... 304 4.2.5.2 A csodatétel mikrodramaturgidja ....................................... 306 4.2.5.3 A dialógus mikrodramaturgiája. Ábrahám és Izsák úton a Mórija hegyére, 1645 . . . . . 312 4.2.5.4 A megszakadt dialógus: vissza a Bűnbánó Júdáshoz (1629) .................... 319 4.2.5.5 A sz6noklés mikrodramaturgidja ....................................... 325 4.2.5.6 A per mikrodramaturgidja ............................................ 337 A beépitett tekintet: a szkopikus dimenzié ...................................... 351 A kézvetlen itt é most: az implicit néző szomatikus jelenvalósága és a lathatéhoz valé elemi hozzäférés ..................................,,.,,..,,,,,,,,,,,2. 354 4.3.1.1 Az elemi képkivágás. A berlini Sámson és Delila és a közvetlen testközel . . . . . . . . . . 354 4.3.1.2 A kepsik lätatlan küszöbe. Az elvakitäs mint k&paktus: Samson megvakítása. . . . . . . . 358 4.3.1.3 Ellenpröba: elodäzäs testküzelben ....................................... 362 4.3.1.4 A repoussoir fenomenolögiäja .......................................... 365 A szkopikus megkülönböztetés. A megosztott tekintet ideje és a kronotopikus keretezések .... 370 4.3.2.1 A szemtanü-repoussoir kronotoposza .................................... 372 4.3.2.2 Jaték-tér verzus néz6-tér: a szinhdzi proszcénium kronotoposza ................ 375 4.3.2.3 Képsik és néz6-tér: a galériakép kronotoposza. Dramatoldgia és metafestészet ..... 388 A komplex drâmaelemzések elé .............................................. 399