OCR Output

4.2.3

4.2.4

4.2.5

4.3
4.3.1

4.3.2

4.4

4.2.2.3 A térgykapcsolat mint képfolyamat: deixis és körkörösség .................... 241
4.2.2.4 Akcié és reakciô: a térgykapcsolatok dialogicitésa ........................... 245
Részvétel és intenzitás: az abszorpció színháza és a jelenlét alakzatai . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
4.2.3.1 A jelenlét alakzatai ...............................,.,,,.,.222,2,.220 249
4.2.3.2 Az abszorpciö mint az akciödramaturgia nullfoka. Elemi, müveltetö

és reciprok tranzitivités .............................................. 251
4.2.3.3 Performativ jelenlétek: a képszinpadi ,viselkedés” fenomenolégiäja ............. 258
4.2.3.4 Disszociált jelenlétek: a körkörös tárgykapcsolat megszakadása vagy felfüggesztése . . . . . 263
4.2.3.5 A visszaható jelenlét képszínpadi alakzatai. Az önreflexió mint autonóm cselekvés . . .. 266
Exkurzus: a portré dramatológiájához. Futólagos mejegyzések a tronie, a portrait historié,
a dramatizált önarcképek és a csoportképek speciális helyzetéhez ...................... 273
Hic et nunc: a jelenet szintaxisa ............................................... 278
4.2.4.1 A jelenetegesz mint az itt & most küzüssége ................................ 278
4.2.4.2 Goethe igazséga: még egyszer Az irgalmas szamariténusrôl .................... 279
4.2.4.3 A dramaturgiai megkülönböztetés. A jelenlét modusai és a drámai személyek

eltéré szabadsägfoka ..............................................2 282
4.2.4.4 Az egyszemélyes drâma külônôs esete .................................... 283
A dialégus mint térgykapesolat .............................................2 303
4.2.5.1 Erving Goffman és a mikrodramaturgiai keretelemzés môdszere ............... 304
4.2.5.2 A csodatétel mikrodramaturgidja ....................................... 306
4.2.5.3 A dialógus mikrodramaturgiája. Ábrahám és Izsák úton a Mórija hegyére, 1645 . . . . . 312
4.2.5.4 A megszakadt dialógus: vissza a Bűnbánó Júdáshoz (1629) .................... 319
4.2.5.5 A sz6noklés mikrodramaturgidja ....................................... 325
4.2.5.6 A per mikrodramaturgidja ............................................ 337
A beépitett tekintet: a szkopikus dimenzié ...................................... 351
A kézvetlen itt é most: az implicit néző szomatikus jelenvalósága és a lathatéhoz
valé elemi hozzäférés ..................................,,.,,..,,,,,,,,,,,2. 354
4.3.1.1 Az elemi képkivágás. A berlini Sámson és Delila és a közvetlen testközel . . . . . . . . . . 354
4.3.1.2 A kepsik lätatlan küszöbe. Az elvakitäs mint k&paktus: Samson megvakítása. . . . . . . . 358
4.3.1.3 Ellenpröba: elodäzäs testküzelben ....................................... 362
4.3.1.4 A repoussoir fenomenolögiäja .......................................... 365
A szkopikus megkülönböztetés. A megosztott tekintet ideje és a kronotopikus keretezések .... 370
4.3.2.1 A szemtanü-repoussoir kronotoposza .................................... 372
4.3.2.2 Jaték-tér verzus néz6-tér: a szinhdzi proszcénium kronotoposza ................ 375
4.3.2.3 Képsik és néz6-tér: a galériakép kronotoposza. Dramatoldgia és metafestészet ..... 388
A komplex drâmaelemzések elé .............................................. 399