OCR
TARTALOM 1.3 A mepfestett id6 apôridi .................................................... 1.3.1 A dramaturgiai redukcid, avagy a szinpadkép evidencidja. Képszinpad és szinpadkép . ...... 1.3.2 A dréma és a festmény eltér6 ideje. À ,pillanat” fétise .............................. 1.3.3 A hic et nunc a monoszcenikus képszinpadon: a pillanat logikai kiterjesztése és a drámai jelen tér—idő-struktúrája ...............................,.,,.44220000 e ee 1.3.4 A cselekmény egysége és a dramaturgiai megkülônbüztetés .......................... 1.4. Az indukcié môdszere. , Realizmus” és tapasztalat ................................ 2 ADRAMAJATEK LETELMELETETOL A FESTESZET „ONTOLÖGIAI KEPLETEIG”: TEORETIKUS SEGÉDMODELLEK .............................................. 2.1 Gadamer a mü létmédjärél: a jâték modellje .................................... 2.2 A drámai mű immanenciája: az antiteátrális impulzus (Peter Szondi, Stanley Cavell, Michael Fried) .................................... 2.3 A befogadó új szerepköre: az antiretorikus impulzus (Michael Fried, Wolfgang Kemp) . . . . . . 2.3.1 Wolfgang Kemp és a ,befogadäsesztétikai megküzelités” ............................ 2.3.2 A retorika csapdéja (1) ..................................................... 2.3.3 A befogadé a képben van: az ,implicit nézô” rembrandti invenciôja ................... 2.4 A jelenlét elbällitäsa és az esztétikai tapasztalat eseményszerűsége (Hans Ullrich Gumbrecht) .................................................. 2.5 Max Imdahl és az ikonika kihiväsa ............................................ 2.6 Merleau-Ponty és a modern festészet , ontológiai képlete". A Caravaggio-kapcsolat médszertani jelentôsége .................................................... 3 ADRAMA-PROBLEMA HELYE A REMBRANDT-KUTATASBAN ...................... 3.1 Egy probl&matörteneti elözmeny: a Bialostocki-Bauch vita és az „ikonogräfai stilus” 3.1.1 Jan Bialostocki és a ,kerettém4k” ikonolégidja .................................... 3.1.2 Kurt Bauch: Rembrandt ,ikonogräfiai stilusa” és az üj müvészetfogalom ................